Voor zij die een Mac hebben (of er vestand van hebben)

Something not working? Like to see some additions? A new g33k-code? Post it here...

Moderators: D-vide, busyr

Locked
MC Martee
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Voor zij die een Mac hebben (of er vestand van hebben)

Post by MC Martee » Mon Jun 09, 2008 12:39 pm

Iemand enig idee hoe je op een Mac, met het programma ' Garageband' en stuk gemaakte muziek kunt afmixen naar mp3?
Vervelend hè, die barre maanden januari en februari? Beter koop je het album van Damascus. Dan kom je ze wel door hoor, hey.

Michaël
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Michaël » Mon Jun 09, 2008 3:56 pm

je kan hem ook gewoon opslaan (of exporteren) en dan met bijv. music matchbox omzetten. Al vind ik zelf garageband niet echt een relax programma :P

TijdGeest
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by TijdGeest » Mon Jun 09, 2008 5:05 pm

ik heb wel een mac en garageband, maar ik heb ern og niet mee gespeeld

ik zou zeggen, of pro logic, of lekker met vmware fusion, windows programmas draaien

MC Martee
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by MC Martee » Tue Jun 10, 2008 11:36 am

Okay, thnx! Ik ga er nog wel wat mee klooien, en anders ga ik toch meer weer terug naar old fashion windows opname programma's. Alhoewel ik dat dan wel een beetje zie als falen.. En falen is echt zo iets waar ik niet van hou ;)
Vervelend hè, die barre maanden januari en februari? Beter koop je het album van Damascus. Dan kom je ze wel door hoor, hey.

busyr
roet
roet

Post by busyr » Tue Jun 10, 2008 7:48 pm

'k Heb ooit op 'n beurs wel een demo gezien van Garageband... kan me niet voorstellen dat 't niet kan... (of dat 't moeilijk is)...

Desnoods een 2trap-actie... afmixen naar .wav en die .wav weer omzetten naar .mp3....

MC Martee
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by MC Martee » Tue Jun 10, 2008 8:49 pm

Wat het is met dat programma is dat je alleen kan afmixen tot een m4a-bestandje ofzoiets. Gelukkig kan je dit ook gewoon op windows afspelen. Dus ik heb het gemaild naar mezelf, geopend op een windows pc. En hierop hebk een programmaatje waarmee ik die dingen kan converteren naar mp3. Tis ff een omweg, maar ik zou geen flauw idee hebben hoe het anders moet :P

busyr
roet
roet

Post by busyr » Sun Jun 22, 2008 3:36 pm

Er is een betere manier..

Als je eerst afmixt naar m4a (mpeg-4 audio) wordt de audio door Garageband lossy gecomprimeert (kost geluidskwaliteit). Daarna een 2e lossy compressie eroverheen in Windows en het is geluids-verlies op geluids-verlies...

'k Heb ff gegoogled voor je, de 1e hit was raak:
http://www.glnd.k12.va.us/resources/gb/page7.html

De oplossing: exporteren als AIFF (ongecomprimeerd formaat, vergelijkbaar met de WAV van Windows), en die via iTunes omzetten naar MP3... Uiteraard kan je ook de AIFF naar jezelf mailen en 't in Windows omzetten, maar m4a naar mp3 omzetten zou ik iig niet aanraden...

Succes,
Busy

Locked