Welk besturingssysteem gebruik jij en waarom?

Something not working? Like to see some additions? A new g33k-code? Post it here...

Moderators: D-vide, busyr

Post Reply
Sen
Modder-eter
Modder-eter

Welk besturingssysteem gebruik jij en waarom?

Post by Sen » Mon May 09, 2011 1:55 pm

Ik zit weer helemaal te nerden de afgelopen tijd... helemaal blij met m'n CrunchBang-box! Isse Debian-gebaseerde Linux-distro, lichtgewicht, snel! Geheugengebruik na opstarten: 89.2 MiB. Maar tijdens het dagelijks gebruik zit ik meestal wel tussen de 250 en 350 MiB, met Thunderbird en Firefox open, dropbox actief ensow...

En waarom? Omdat ik een nerd ben (mocht dat nog niet duidelijk zijn).

En daarnaast nog iOS op m'n iPad en een onbekend besturingssysteem op m'n telefoon. Omdat die dingen gewoon werken en ik geen zin heb ermee te klooien.

En u? Busy nog steeds CentOS op je server? Wat op je werkstation? William nog altijd ruzie met Windows of wa? Je schijnt er wel filmpjes op te monteren :P

TijdGeest
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Re: Welk besturingssysteem gebruik jij en waarom?

Post by TijdGeest » Sun Jun 05, 2011 2:54 pm

ik werk alleen op osx.

1 media macmini
1 macmini server
1 macbookpro
1 ipad
1 ipad2
1 iphone3g
1 iphone 4

alle ios devices gejailbreaked.

ben een beetje aan het rommelen met linux, maar als virtual machine onder vmware fusion of parallels.
ik probeer tvheadend icm xbmc of plex aan het werk te krijgen, maar het wil niet lukken met de virtuals.

zit erover na te denken om een thinclient te kopen om linux te gaan draaien ipv een virtual, maar ben nog niet uit hoe wat waarom en hoe duur.

waarom ik op osx/apple zit, dat draait altijd, werkt altijd en ik ben een apple fanboy!

busyr
roet
roet

Post by busyr » Sun Sep 11, 2011 2:39 pm

CentOS en Scientific Linux op de servers, Ubuntu op de desktop... dualbootje naar Windows 7 voor progs zoals Cakewalk Sonar en Traktor Scratch...

Waarom? Omdat nog niet alles onder Linux werkt ...

R!

Sen
Modder-eter
Modder-eter

Post by Sen » Fri Oct 07, 2011 4:33 pm

Jemig, wat was ik toen een nerd... :crazy:

tiewrap
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by tiewrap » Fri Oct 07, 2011 6:00 pm

windows, omdat ik Boerman heet en wat de boerman niet kent gebruikt ie niet. Nee zonder gekheid: ben niet overdreven gek van 0sx (irri losse schermpjes enzo) en heb helemaal geen zin om over te stappen als windows ook werkt.. :P

Post Reply