HolyHiphop

Tha place 4 emcee's to hang out...

Moderators: D-vide, busyr

DeLeeuweZoon
Serious Bandwidth Consumer

Post by DeLeeuweZoon » Fri Nov 10, 2006 4:37 pm

Christen zijn is voor mietjes ;)
"Dus loop nooit geblinddoekt over de straaten!" - thanks voor de tip ouwe!

tiewrap
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by tiewrap » Fri Nov 10, 2006 7:18 pm

klopt

en het is nog dwaas ook:

perfect noob
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by perfect noob » Sat Nov 11, 2006 5:21 am

DeLeeuweZoon wrote:Christen zijn is voor mietjes ;)
word
"Leven is iets wat je moet doen als je niet kunt slapen."

perfect noob
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by perfect noob » Sun Nov 12, 2006 2:40 am

lol.. moet een hoop voor school doen op het gebied van muziek en derg. kwam ik dit tegen

hier een quote van Koops - de kracht van muziek:
Koops wrote:"de eerste soort noem ik evangelisatiemuziek. dat is christelijke muziek met een sterk getuigend karakter. de teksten van de liedjes zijn eenvoudig: ze vertellen op een eigentijdse wijze de kern van het Evangelie. deze muziek wordt dan ook vooral gebruikt bij bijvoorbeeld evangelisatieprojecten. de makers hopen dat de muziek zo bij het (ongelovige) publiek in de smaak valt, dat ze ook de christelijke boodschap zullen oppikken.

de tweede soort noem ik lifestyle-muziek. de teksten van dit soort muziek zijn niet zozeer evangelisatiegericht. de liedjes gaan meer over zaken als vriendschap, leven, geloof, enzovoort. ze zijn als het ware een spiegel van de artiest die ze heeft bedacht. doordat de artiest zijn nummers schrijft, vertelt hij iets over zichzelf. over zijn lifestyle: hoe hij leeft als kind van God. hoe hij tegen zaken als geloof, hoop en liefde aankijkt.

de derde soort is neutrale gospelmuziek. hierin klinkt 'niets' door van God of het geloof. dit gebeurt als een gospelartiest een instrumentaal nummer maakt. of als hij een nummer schrijft over bijvoorbeeld zijn vrouw, waarin verder niets van God naar voren komt. sommige mensen vinden dat je dit dan ook geen gospelmuziek mag noemen. ik vind dat eigenlijk een beetje onzin. want ook met puur muziek kun je God prijzen. denk maar eens aan een orgelconcert van een bekende christelijke organist. dan zeg je toch ook niet: dit is goddeloos?
een ander voorbeeld: je noemt jezelf een christen. als jij niet over God praat ben je toch ook nog steeds een christen? zo is het ook met de muziek. gospelmuziek is niet alleen gospelmuziek als er over God gezongen wordt. je moet daarom bij christelijke muziek niet zozeer naar de muziek kijken maar meer naar de artiest die deze muziek maakt.

de vierde en laatste soort is praise- of worshipmuziek. dit is christelijke muziek die vooral gericht is op het prijzen en aanbidden van God.
dat waren dus 4 definities van muziek-gemaakt-door-mensen-die-in-Jezus-geloven.. tot welk ras behoor jij?? :D
"Leven is iets wat je moet doen als je niet kunt slapen."

MC_Spit_Fire
Diehard Poster
Diehard Poster

Post by MC_Spit_Fire » Mon Nov 13, 2006 5:18 pm

DeLeeuweZoon wrote:Christen zijn is voor mietjes ;)
haha jij wel

Original Atalaya
Diehard Poster
Diehard Poster

Post by Original Atalaya » Wed Nov 15, 2006 12:39 am

Hmm dope.. Wie is NOA? waar kan ik hun tracks beluisteren?

Ik vind het jammer dat radicaal zo snel in een discussie wordt gegooid, want aan iets radicaals denk je meteen aan iets slechts, als je dingen quote uit de Bijbel ben je radicaal meteen,
Maar goed, als Jezus volgen met je hart radicaal genoemd wordt, is cool dan ben ik maar radicaal, want vriend als je God liefde echt ECHT ECHT kent, dan kan ik eerlijk gezegd niet begrijpen hoe je stil erover kan zijn :eek: , ik hoor vaak in preken van buitenlandse sprekers en die praten dan over de nederlandse volk, dat die van zichzelf zo stijf en verlegen en zeg maar alles binnenhouden.. :P

DeLeeuweZoon

Post by DeLeeuweZoon » Wed Nov 15, 2006 11:19 am

Original Atalaya wrote:Hmm dope.. Wie is NOA? waar kan ik hun tracks beluisteren?
http://www.noaministries.com/index2.html

astu! :-D

matthijs
Diehard Poster
Diehard Poster

Post by matthijs » Wed Nov 15, 2006 11:50 am

Original Atalaya wrote:Hmm dope.. Wie is NOA? waar kan ik hun tracks beluisteren?

Ik vind het jammer dat radicaal zo snel in een discussie wordt gegooid, want aan iets radicaals denk je meteen aan iets slechts, als je dingen quote uit de Bijbel ben je radicaal meteen,
Maar goed, als Jezus volgen met je hart radicaal genoemd wordt, is cool dan ben ik maar radicaal, want vriend als je God liefde echt ECHT ECHT kent, dan kan ik eerlijk gezegd niet begrijpen hoe je stil erover kan zijn :eek: , ik hoor vaak in preken van buitenlandse sprekers en die praten dan over de nederlandse volk, dat die van zichzelf zo stijf en verlegen en zeg maar alles binnenhouden.. :P
ra·di·caal I bn, bw 1 geheel en al; totaal; 2 (als) ve radicaal (II); II m,v
-calen iem die verregaande hervormingen wil

als je dus in je geheel christus wilt volgen, dan ben je radicaal. Dat het tegenwoordig een wat negatieve bijlading heeft gekregen is jammer. Maar opzich is het een heel normaal woord, niet zo raar dus dat dit woord opduikt bij een vraag wat holyhiphop is...

Original Atalaya
Diehard Poster
Diehard Poster

Post by Original Atalaya » Wed Nov 15, 2006 1:53 pm

Thnx voor die link, ff checken

Edit:
Klinkt proffesioneel, hebben ze al contract of wat?

Locked