"Over Jezus praten wordt opgevat als wanordelijk gedrag

Hier gaan we wat dieper in op levens-vraagstukken, de bijbel en geloof

Moderators: D-vide, busyr, spbeeld

Post Reply
Kiév
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

"Over Jezus praten wordt opgevat als wanordelijk gedrag

Post by Kiév » Wed Jun 23, 2010 5:52 pm

"Over Jezus praten wordt opgevat als wanordelijk gedrag"
Vier evangelisten gearresteerd op Arabisch festival

De politie in het Amerikaanse Dearborn, Michigan, meldt vier christelijke evangelisten te hebben gearresteerd op een groot cultureel Arabisch festival. Ze werden opgepakt wegens "wanordelijk gedrag". De arrestatie vond plaats op de openingsdag van het 15e jaarlijkse Dearborn Arab International Festival. Naar verwachting 300.000 mensen komen vanuit de VS, Canada en het Midden-Oosten om het evenement bij te wonen.

Het viertal heeft laten weten alleen met mensen te willen spreken die met hen zouden willen praten. Inmiddels zijn ze op borgtocht vrijgelaten. De evangelisten behoren tot de groepering Acts 17 Apologetics en gingen naar het festival om gesprekken over Christus aan te gaan. "Het is jammer om te zien dat verlangen om liefde te betonen en geloof te bespreken kan worden opgevat als 'wanordelijk gedrag'," zegt Todd Nettleton, die namens de christelijke organisatie Voice of the Martyrs (VOM) in het verleden eveneens op het festival aanwezig was.

Zorgwekkend
"Het moet voor christenen zorgwekkend zijn dat op een openbare straat over Jezus praten kan worden opgevat als 'wanordelijk gedrag'," vervolgt Nettleton. "Als dit met iemand zou zijn gebeurd die in Pakistan of China op straat sprak over zijn geloof, zouden we zeggen 'oh ja, dat gebeurt'. Maar dit is gebeurd in de Verenigde Staten, een land waar we zeggen dat we beschikken over de vrijheid van godsdienst." Nettleton roept christenen op niet te reageren met woede of ongeloof, maar met passie om de wereld in te gaan en discipelen te maken.

Eerder liet een rechter een christelijke predikant uit Soedan toe om het Arabisch festival te bezoeken, zie dit bericht. De oprichter van Arabic Christian Perspective (ACP) wil onder de bezoekers religieuze literatuur verspreiden en zijn christelijk geloof met moslims delen. Dearborn is één van de meest dichtbevolkte Arabisch-islamitische gemeenschappen in de Verenigde Staten. Bijna 30.000 van de in totaal 98.000 inwoners zijn Arabische moslims.

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=16738
less sugar
more butter

D-vide
Modder-eter
Modder-eter

Re: "Over Jezus praten wordt opgevat als wanordelijk gedrag

Post by D-vide » Thu Jun 24, 2010 9:53 am

Tja, je weet natuurlijk vrij weinig over hoe ze het hebben aangepakt daar. Als je naar een Arabisch festival gaat met T-shirts en borden met "Jesus loves you" en dat soort leuzen, dan kan ik me voorstellen dat je als onruststoker wordt gezien.

Er is ook nog zoiets als tact, en als ik de amerikanen ken gaat dit niet altijd samen met evangeliseren.
Image

Maik
Serious Bandwidth Consumer

Post by Maik » Thu Jun 24, 2010 11:03 am

ach... wat is er mis met tijdens een begrafenis van een marinier naar de familie schreeuwen dat hij het waarschijnlijk aan zichzelf te danken heeft omdat hij waarschijnlijk homo was?
En dat God homo's haat..
Ik vind, je moet opkomen voor waar je voor staat.
Ik ben wel laatst naar de dokter gegaan met dit probleem, maar dat was helaas zonder resultaat.

deef
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by deef » Mon Sep 06, 2010 12:47 pm

Een filmpje van de betrokkenen/ gearresteerden:

http://www.youtube.com/watch?v=0relDfMQ ... re=related

Vrij belachelijk dat ze gearresteerd zijn, lijkt me.
Red Flag Movement

Maik

Post by Maik » Mon Sep 06, 2010 1:59 pm

Als dit inderdaad het volledige verhaal is (en daar lijkt het wel op) dan is het compleet onzinnig om deze mensen te arresteren.
In het filmpje wordt gezegd dat ze kwamen kijken of het beter was dan het jaar ervoor.
Dit gebeurde er toen: http://www.youtube.com/watch?v=fEPod-hxD7g
Ik ben wel laatst naar de dokter gegaan met dit probleem, maar dat was helaas zonder resultaat.

Post Reply