Or3doxy: The darkest hour before dawn

Tha place 2 drop your audio-philez, new trackz ya wanna share, etc...

Moderators: D-vide, busyr, Diecast

Forum rules
Geen copyrigthed materiaal hier posten zonder toestemming van de rechtmatige eigenaar.
Post Reply
Brannew
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Or3doxy: The darkest hour before dawn

Post by Brannew » Mon Feb 07, 2011 11:20 am

Hello peepz, na alle stress, depressies, zonneschijn, kindergedoe en in een slaapkamerhoekie
werken aan dope stof, kan ik het derde Orthidoxy deel presenteren: wederom compleet graties,
Dit maal ook weer met wat artwork, humor en wat prikkelende ideeën.

Geniet ervan!

Image

1 Oudere jongeren trappen af SKIT
2 Bij benadering
3 De reiziger
4 Remind you
5 Workin' for the pharao
6 Hoog Catharijne schemerland
7 Maar nu eerst... SKIT
8 De dag
9 Propaganda faal SKIT
10 Dust in the wind
11 Uw liefde laat nooit meer los
12 The noise SKIT
13 The ShockWorth
14 To the men SKIT
15 It's up to you
16 Held
17 Who'll come home with me?

Contains stuff from: van Kooten en de Bie, J.B. Dazen, Matthijn Buwalda, Gianna Jessen,
Rikkert Zuiderveld, Laïs, Holy Eyes, Kansas, Bullworth, Choclat, Zombie Diaries, Kelly Family,
Camel, the Matrix, Serenity, KRS One, Last Emperor, Zack dela Rocha, Yuki Kajiura, Star Wars,
Eternal sunshine of the spotless mind, The Who.

Image
http://orthidoxy.blogspot.com/[img]http ... 173345.jpg[/img]
Pardon, mag ik even de humor met u bedrijven?

tiewrap
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Re: Or3doxy: The darkest hour before dawn

Post by tiewrap » Mon Feb 07, 2011 1:12 pm

ik ben 'm weer aan het luisteren.. alleen de intro al is het downloaden waard.. hoe heb je die gedaan?

Sen
Modder-eter
Modder-eter

Post by Sen » Mon Feb 07, 2011 9:51 pm

Damn...*

*as in: holyshitgoddamn**
**as in: I'm freaking speechless and deeply impressed after listening to this work of a modern prophet

tiewrap
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by tiewrap » Wed Feb 09, 2011 10:15 am

geing dat je die Elly en Rikkert sample uiteindelijk gebruikt hebt in' who'll come home with me' :-)
hoe heb je dat van je mac gehaald? of heb je het overnieuw gedaan?

Brannew
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Brannew » Wed Feb 09, 2011 11:17 am

@Tie: het intro is eigenlijk integraal overgenomen uit 'De Typeplanner' van van Kooten en de Bie. Kleine edit, that's all. :-D
De Elly&Rikkert samples?. Eh...ik begrijp je vraag denk ik niet zo goed. Die komen gewoon van de Mac ja, net als de rest. (main loop uit 'Jeruzalem' en extro uit 'Jarenlang')

Ik ben blij dat het weer in de smaak valt. :D

tiewrap
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by tiewrap » Wed Feb 09, 2011 12:08 pm

Brannew wrote:De Elly&Rikkert samples?.
ik bedoelde meer het stukkie op het eind, da's toch E&R of ben ik nu weer de dwaas? :D
Brannew wrote: Die komen gewoon van de Mac ja)
ik dacht dat die RIP was?
Brannew wrote: Ik ben blij dat het weer in de smaak valt. :D
dat doet ie zeker, ik zal 'm zeker 'draaien' bij Gospel TJC
Ik denk dat het volgende week ' who'll come home with me' wordt :)

Sen
Modder-eter
Modder-eter

Post by Sen » Wed Feb 09, 2011 7:13 pm

Wij dachten inderdaad, naar eerder bericht, dat al je Macs RIP zijn (leuke manier om het te zeggen :))

Widoalist, kun je mij vertellen uit welke film de laatste sample in ShockWorth komt? (Can you hear me? I don't want this anymore, I wanna go home!) Ik meen Adam Sandler te herkennen...? Heb de filmtitels in de toelichting in het MP3-bestand wel bekeken maar volgens mij staat 'ie daar niet tussen.

Workin' for the pharao... ik ken het originele nummer niet, vind de metafoor érg vet! En dat is zomaar één ding wat ik ff noem... Hoog Catharijne schemerland bezorgt me iedere keer kippevel... de cuts geven een bepaalde krachtstoten aan het geheel en de zang van Rikkert is haunting! In de ijzeren stilte hoor ik een schreeuw, nog lichtjaren, lichtjaren verder... Damn ouwe! Ik weet niet eens precies wat hij bedoelt maar ergens diep van binnen raakt het me hard! En dat geldt eigenlijk voor een heleboel details in dit album... die 303 is trouwens ook gruwelijk!

Shizz, ik moet ff verder met koken, ktnxbai!

ps Die rap op Uw liefde laat nooit meer los is erg mooi! Verder blijf ik luisteren om nieuwe parels te ontdekken!

Sen
Modder-eter
Modder-eter

Post by Sen » Thu Feb 10, 2011 1:16 pm

Sen wrote:Widoalist, kun je mij vertellen uit welke film de laatste sample in ShockWorth komt? (Can you hear me? I don't want this anymore, I wanna go home!) Ik meen Adam Sandler te herkennen...? Heb de filmtitels in de toelichting in het MP3-bestand wel bekeken maar volgens mij staat 'ie daar niet tussen.
Of is het Jim Carrey in The Truman Show?

Brannew
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Brannew » Thu Feb 10, 2011 1:51 pm

Can you hear me? I don't want this anymore, I wanna call it off!
Komt uit 'Eternal sunshine of the spotless mind', inderdaad met Jim Carey. Congrats! :bier:
Misschien moeten we een 'spot the sample' spelletje doen?.
Ik zal vast nog wel iets vergeten zijn op http://orthidoxy.blogspot.com/

Wat de Mac betreft: ik heb een 2e handsje terug, ik dacht dat je dat al wel wist?.

Sen
Modder-eter
Modder-eter

Post by Sen » Thu Feb 10, 2011 11:38 pm

Het laatste wat ik van je hoorde was dat die ook alweer kapot was gegaan en dat je nu ff klaar was met Macs, maar misschien heb ik het verkeerd onthouden of begrepen.

Ah, Jim Carey dus... Eternal sunshine of the spotless mind, interessante film!

Interessante kerel, die Ben Kok. Lang leve liefdevolle moslims, verdraagzame christenen, open-minded joden, tolerante atheïsten... kort leve fundamentalisme!

Sen
Modder-eter
Modder-eter

Post by Sen » Fri Feb 11, 2011 12:23 am

Via die filmpjes van Ben Kok kwam ik uiteindelijk uit bij Geert Wilders (je blijft klikken tenslotte)... ik had nog nooit wat van hem gezien, gehoord of gelezen, maarre... jemig, die kerel is niet op z'n achterhoofd gevallen!

Check:
Mijn proces staat niet op zichzelf. Alleen de onnozelen denken dat het een incident is. Door heel Europa vechten de multiculturalistische elites een totale oorlog uit tegen hun bevolkingen. (..) Overal in Europa gaan de lichten uit. Wie op eigen houtje denkt of spreekt loopt gevaar. (..) Wie de waarheid spreekt loopt gevaar. (..) Overal staat de Orwelliaanse denkpolitie klaar, overal beducht op gedachte-misdaden, overal er op uit de bevolking terug te werpen binnen de lijnen waarbinnen het geacht wordt te denken. (..) Dit proces gaat niet over mij. Dit gaat over iets veel groters.
Dit sprak hij afgelopen maandag in de rechtszaal... video en tekst hier.

En dit, voor wie het nog niet door heeft, heeft alles te maken met de boodschap van Or3doxy. Is Wilders ook een moderne profeet? De waarheid spreken was tenslotte ook voor de Joodse profeten een ondankbare taak...

tiewrap
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by tiewrap » Fri Feb 11, 2011 8:22 am

ik heb wel een profetie voor Geert: zijn soort kapsel gaat nooit hip worden, al is ie nog zo'n trendsetter :D

Brannew
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Brannew » Fri Feb 11, 2011 11:10 am

Jongens, als je het specifiek over G. Wilders wilt hebben, maak dan even een nieuwe draad aan in de chat, plz.

Or3doxy heeft, net als de andere delen, een heleboel in zich. Wel is het zo dat ze een overheersend thema hebben, en daarin heeft Sen wel gelijk: het gaat over de dieper wordende duisternis.
Wat de Mac betreft: al mijn programma's e.d. zijn mac, dus vandaar dat we een 2e handsje hebben aangeschaft. Cheap and cheerful. Wel is het zo dat ik de Mac-cultuur niet meer dig. De interface blijft prima, maar het zelfgenoegzame en hautaine dat Mac heeft, nee.

Ik begin me wel een beetje te verwonderen over de hoeveelheid mensen die op Or3doxy reageren zeg, o-ver-don-de-rend!. :D

MaddoC
Serious Bandwidth Consumer
Serious Bandwidth Consumer

Post by MaddoC » Wed Feb 16, 2011 10:30 am

Heb 'm eindelijk gedownload. Aangename luisterervaring, complimenten. Kan goed horen dat Leeuw en jij uit hetzelfde 'nest' komen, zowel wat betreft producties als stemgebruik. Fijne samples heb je gevonden. Vind de raps (allemaal Holy Eyes of ook nieuw?) op zich prima maar hier en daar overbodig en niet overtuigend genoeg om echt iets toe te voegen aan de track. Tof product!
Als ik m'n ogen toedoe, ben ik in Honolulu (J. Deelder)

Brannew
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Brannew » Mon Mar 07, 2011 8:22 am

Thanks, MaddoC. LZ en ik komen inderdaad uit hetzelfde nest: de Funghi Fridge te Hengeldope. #weetjenogwel #langgeleden. ;)
De reps zijn allemaal nieuw, behalve die van 'De Dag', dat zijn de acapella's van het gelijknamige nummer van 'Het Vuur en de Phoenix'.
http://orthidoxy.blogspot.com/[img]http ... 173345.jpg[/img]
Pardon, mag ik even de humor met u bedrijven?

Post Reply