MaddoC & RengaBeats - Ooggetuigen EP

Tha place 2 drop your audio-philez, new trackz ya wanna share, etc...

Moderators: D-vide, busyr, Diecast

Forum rules
Geen copyrigthed materiaal hier posten zonder toestemming van de rechtmatige eigenaar.
MaddoC
Serious Bandwidth Consumer

Re: MaddoC & RengaBeats - Ooggetuigen EP

Post by MaddoC » Mon Jan 24, 2011 11:48 am

Tnx Ja, mooi compliment.
Als ik m'n ogen toedoe, ben ik in Honolulu (J. Deelder)

DeLeeuweZoon

Post by DeLeeuweZoon » Tue Jan 25, 2011 9:32 am

Goed, even op de reactie's ingaan, 'tis tenslotte een forum :)
tiewrap wrote: nou.. ik weet niet wat je allemaal nog meer doet waar ik niks van weet, maar ik kan niet zeggen dat je met Maggies boekwinkel nou cabaret doet :D
'k bedoel voornamelijk dat men misschien gaat verwachten dat MaddoC alleen dit soort tracks doet..
en daar komt bij dat ik kwa beats ook zo nu en dan nog "Jazzy bangers" bak ook nog :P
Sen wrote:Instructies voor het luisteren van deze EP:
Doe 's avonds de gordijnen dicht, steek een paar kaarsen aan, trek een fles whisky open en bereid je voor op een doorleefd uurtje...
Ja.. dat klopt zo ongeveer wel ja! (de whisky is optional natuurlijk :D )

D-vide wrote:Ik heb hem geluisterd :-o Leuke EP!
Thanks, en bedankt voor je complimenten! :)
hier nog 'n paar D-vide puntjes waar ik opin wil gaan:
D-vide wrote: Decemberverhalen is ook leuk, die shaker in het begin die tegen het ritme in gaat is leuk. Ik vind de snare iets te machtig en denk dat je misschien wel goed was weggekomen als je die rim had gelaten die je in de break gebruikt.
Haha, I love Big snares :D :D
D-vide wrote: Overleven is een toffe beat, alleen de spanning bouwt naar mijn gevoel iets te langzaam op. Ik wacht dan tot hij er in komt en dan duurt het weer even. Wat betreft de melodie is hij dissonant. Sorry dat ik het zeg :P Ik hoor een Dm en Am en daarna iets van een Gdim en een B. Beide klopt het voor geen kant omdat je opgeteld 4 noten speelt die dissonant met de hoofdmelodie zijn.
De grap is juist dat die dissonante Melodie opzettelijk is!
Als ik hier straightforward had gedaan waar hij om vroeg, was het in mijn ogen te gelikt geweest..
ik wou juist dat hij iets "Naars" had, iets wat in tune was met de duistere ondertoon van de lyrics..
het was niet de meest voor de hand liggende, en commerciele keuze, maar dat is nou juist het ding met deze EP..
En uiteindelijk ben ik nogsteets zeer blij met het resultaat :)
D-vide wrote: Lief en lust is de eerste 50 seconden erg chaotisch. Dat koortje klopt niet met het pianootje qua noten. Het leidt me een beetje af. Wat je daar met het filter over de snare doet is wel erg tof!
Die Beat is idd wat chaotischer, maar vonnem wel zo raw de moeite waard..
D-vide wrote: Ik vind de 808 snaretjes in het voorwoord ook erg tof :-o die dingen moet je weten te plaatsen en hier passen ze perfect bij.
Thnx! Die beat is natuurlijk wel een beetje de vreemde eend in de bijt..
we hadden er eerst een beetje een hele track op staan, maat hebben dat omgebouwd naar een soort van intro idee, en dit is denk ik toch beter..
D-vide wrote: Ik vind wat je doet met de backings trouwens erg tof. Dat hoge schreeuwtje bij sommige backings. Zoals de "WIE?!" bij 7 december en bij overleven doe je dat ook ergens.
HAHA, dat was het Moment waarop ik telkens mijn Nintendo Wii tevoorschijn toverde aan de anderekant van het glas :D :D
MC Martee wrote:Kijk, dit zijn de betere EPs! Dikke propz! :D
Thanks gast! :P
D-vide wrote:
MaddoC wrote:Remix van Overleven = nice, vraag de vocals aan Renger, ben benieuwd! Zit trouwens nog een hele toffe animatieclip van die track aan te komen, misschien nice om samen te presenteren!
@Renger Zou jij die vocals plus de BPM naar me toe willen mailen?
Gaan we regelen!
Dja wrote: Vind "Hou van me" (voor mij de dopeste track) en "Overleven" echt erg dope gedaan. Goede sfeer ook die beats.
Thanks, 'k ben zelf ook er blij met de productie's van die twee tracks :bier:
Dja wrote: Is pas de tweede keer dat ik het zeg hehe, maar voor derde keer: vind dat het minste van de hele EP hehe, sorry men.
Brannew wrote: Dus opsteker: dit soort spöl wil ik wel vaker horen!. Mag ook met complete coupletten.
kijk, deze twee posts zo achterelkaaraan Illustreert precies hoe uiteenlopend de meningen over deze beste man z'n Vocalen zijn!
Brannew wrote: Ach, mallerd. Groetjes terug hé. :-D
Oh, Hai zeegg!

------------------------------------------------------------

Zo, weer 'n lange post zeg.. :eek:
"Dus loop nooit geblinddoekt over de straaten!" - thanks voor de tip ouwe!

sound doctrine
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by sound doctrine » Tue Jan 25, 2011 11:30 am

Heb hem nog niet!
Als ik straks klaar ben met werken zal ik 'm f eraf halen.
:D
"The Order Of The Musterd Seed"

deef
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by deef » Tue Jan 25, 2011 11:54 am

Alles is wel zo'n beetje gezegd, maar ik vind het echt een heel nice project! Qua sfeer is de lyrics van Maddoc een perfecte match met de beats van Renger. Het project 'klopt' gewoon. Props!
Red Flag Movement

Michaël
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Michaël » Tue Jan 25, 2011 9:00 pm

Ik vind dit echt een tof concept! Ik heb hem nu een aantal keer beluisterd en bij "Hou Van Me" krijg ik steeds weer kippenvel!

Geoordeeld naar delivery vind ik "Door Het Oog Van De Naald" nog steeds het beste maar de sfeer van de beat sluit naar mijn gevoel minder aan op de tekst dan de oude versie. De drum is hier wel iets rauwer en sluit in dat opzicht wel weer beter aan. Bij een aantal tracks heb ik het gevoel dat het, wat stemgebruik betreft, af en toe iets geforceerd klinkt. Waarschijnlijk zal dat inderdaad komen door de eerdergenoemde nadruk op bepaalde lettergrepen of het willen overbrengen van emotie en daardoor gaan schreeuwen. Maar ik kan me voorstellen dat het een hele klus is om het precies zo te krijgen dat het overkomt zoals jij het in gedachten hebt en ik denk dat het aardig gelukt is.

De manier waarop je verschillende topics behandeld en belicht vanuit verschillende oogpunten vind ik erg sterk. Ik ben benieuwd naar meer!

Frenzy
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by Frenzy » Tue Feb 01, 2011 9:52 pm

Trots op die man sowieso... Overigens ken ik niemand die zo low-key ken werken aan n project en dat siert je ook man, geen grootspraak gewoon droppen :D

Allereerst props naar het concept. Uniek in de chr. hiphop in NL, misschien sowieso wel in NL. Iedereen die wel eens een storytelling track heeft willen schrijven weet hoe lastig dat is, laat staan 6. De kracht van goede storytelling zit 'm volgens mij voor n groot deel in de woordkeus: het vermijden van cliché's ("en toen ging hij daarheen er gebeurde iets") maar toch het verhaal heel naturel, 'gewoon' houden. En dat is volgens mij erg goed gelukt. Als je goed checkt zijn niet alle tracks wat betreft invalshoek/benadering uniek, maar dat maakt niet dat het eentonig is. Je houdt de tracks afwisselend genoeg, ook door soms binnen een track van invalshoek te wisselen. En als je al een beschouwende/moraliserende rol als verteller pakt, betrek je t ook op jezelf wat sterk en eerlijk is.

Leeuw, meestal zijn jouw beats mij iets te rustig, iets te stoffig. Das niks geen diss en zegt niks over kwaliteit, maar meer over mijn smaak zeg maar :D Op dit project past het echter als n malle, heerlijke omlijsting van de zinnen en verhalen. Heel erg sterk, en zo wordt ik echt verliefd op je beats. Weet niet wie wat op de ander heeft aangepast maar de symbiose is uiterst geslaagd. Geniale sample trouwens in Liefde & Lust.

Over MaddoC's stemgebruik is t eea gezegd wat ik onderschrijf, en hij heeft dat zelf ook al beaamd/uitgelegd in dit topic dus daar voeg ik verder niets aan toe. Het is gewoon strak en netjes, alleen komt het ietwat geforceerd over soms. Maar misschien is dat wel t beste bij storytellin': de vorm moet niet afleiden van de inhoud.

'Hou Van Me' is wat betreft storytelling mijn favoriet, 'Decemberverhalen' is mijn favoriete track qua sound.

De remix van Door Het Oog Van De Naald vind ik qua beat enzo perfect passen, maar heeft het minste 'gevoel' en voegt daardoor weinig toe aan t origineel.

Al met al props mannen, jullie mogen trots zijn op dit product!
In brightest day, in blackest night,
No evil shall escape my sight
Let those who worship evil's might,
Beware my power, Green Lantern's light!!!

Michaël
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Michaël » Wed Feb 02, 2011 9:52 am

Tiewrap wrote:Liefde & Lust
Frenzy wrote:Liefde & Lust
Deze track heb ik niet kunnen ontdekken... :-?

DeLeeuweZoon

Post by DeLeeuweZoon » Wed Feb 02, 2011 10:34 am

Michaël wrote:
Tiewrap wrote:Liefde & Lust
Frenzy wrote:Liefde & Lust
Deze track heb ik niet kunnen ontdekken... :-?
klopt idd, het is Lief & Lust mensen! :argue:
Frenzy wrote: Leeuw, meestal zijn jouw beats mij iets te rustig, iets te stoffig. Das niks geen diss en zegt niks over kwaliteit, maar meer over mijn smaak zeg maar :D Op dit project past het echter als n malle, heerlijke omlijsting van de zinnen en verhalen. Heel erg sterk, en zo wordt ik echt verliefd op je beats. Weet niet wie wat op de ander heeft aangepast maar de symbiose is uiterst geslaagd. Geniale sample trouwens in Liefde & Lust.
ik vat je, mijn beats zijn niet altijd de meest gelikte producties zegmaar.. ik hou van stof! :P
Maar ook moet 'k d'r bij zeggen dat men hier natuurlijk al een hele tijd geen beats meer van mij gehoord heeft, en ik wel het gevoel heb dat ik zoiezo weer wat vooruit gegaan ben als beat creator.. :P
men kan het alleen maar hopen iig :D

Thanks weer voor die vietbek!

D-vide
Modder-eter
Modder-eter

Post by D-vide » Wed Feb 02, 2011 11:21 am

DeLeeuweZoon wrote: Maar ook moet 'k d'r bij zeggen dat men hier natuurlijk al een hele tijd geen beats meer van mij gehoord heeft, en ik wel het gevoel heb dat ik zoiezo weer wat vooruit gegaan ben als beat creator.. :P
Daar ben ik het mee eens. Je bent zeker een stuk vooruit gegaan wat betreft beats maken!
Image

spbeeld
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by spbeeld » Wed Feb 02, 2011 12:58 pm

Over beats maken gesproken. D-vide kan jij die samplekit nog eens naar mij mailen? Of op wetransfer zetten? @ Leeuw, kan jij ook mocht je nou een aantal samplekits hebben, ze uploaden? Zodat deze wereldhunk verder kan met het maken van beats? Alvast bedankt
Mijn naam is haas. Echt, ik zweer het!

tiewrap
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by tiewrap » Thu Feb 03, 2011 7:01 am

grr ga ff ergens anders offtopic :D

maar goe.. ik wilde nog ff zeggen dat deze beats me qua gevoel doen denken aan de 'nachttape'.. als jullie je die nog herinneren ;-)

spbeeld
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by spbeeld » Thu Feb 03, 2011 10:28 am

Van DNT?

Die was best te pruimen!

DeLeeuweZoon

Post by DeLeeuweZoon » Thu Feb 03, 2011 10:48 am

spbeeld wrote:Over beats maken gesproken. D-vide kan jij die samplekit nog eens naar mij mailen? Of op wetransfer zetten? @ Leeuw, kan jij ook mocht je nou een aantal samplekits hebben, ze uploaden? Zodat deze wereldhunk verder kan met het maken van beats? Alvast bedankt
spbeeld wrote:Van DNT?
Die was best te pruimen!
ja, en jij ook bedankt voor je feedback jonge, top van je! ;)

tiewrap
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by tiewrap » Thu Feb 03, 2011 11:00 am

spbeeld wrote:Van DNT?

Die was best te pruimen!
klopt, vooral die track met zo'n boi... hoe heette die gast nou.. track was iets van maanlicht ofzo :D

maar was idd positief bedoeld.

spbeeld
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by spbeeld » Thu Feb 03, 2011 11:02 am

Ik ga hier nog op reageren ;)

Post Reply