JDA - Fijne Feestdagen

Tha place 2 drop your audio-philez, new trackz ya wanna share, etc...

Moderators: D-vide, busyr, Diecast

Forum rules
Geen copyrigthed materiaal hier posten zonder toestemming van de rechtmatige eigenaar.
Original Atalaya
Diehard Poster
Diehard Poster

Post by Original Atalaya » Fri Dec 21, 2007 12:59 pm

Dope broer, ik voel deze track, denk ik het meest van al je tracks.
Er zit meer een persoonlijke gevoel in, je komt gewoon meer als een mens over.
Dat je óók pijn en verdriet kent. Dat is iets wat in "stap in het licht" niet erg aan bod kwam. Het was meer inderdaad de evangelie zonder een gezicht als het ware.

Maar je gaat vooruit, en deze track is dope.

spbeeld
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by spbeeld » Fri Dec 21, 2007 1:54 pm

@ Tiewrap AMEN !

@ JDA het is fijn dat je mensen het evangelie wilt vertellen. En dat god ons dat opdraagt om te doen

Maar als je je zou verdiepen en HOE ze het evangelie brachten, zal je erachter komen dan dat niet een kwesti is van feiten opleggen maar van

* bidden om vrijmoedigheid, want we MOETEN bidden om vrijmoedigheid als we het over god gaan hebben
* Bewogen zijn, niet naar de wereld kijken als velorenzieltjes maar daarachter de mens ook niet zien. Niet alleen geinteresseerd zijn in keuze's maar mensen ook nog verder helpen na die keuze

Lees handelingen eens door.. Kijk eens naar de MANIER waarom ze het evangelie brachten. Kijk naar hoe Jezus bewogen was toen hij mensen hielp.

De vraag is niet of jou manier goed is. De vraag is of het God's manier is van het evangelie brengen.

Sorry voor mijn vermaning maar ik verdiep me in de manier waarop het evangelie gebracht moet worden, en dat is veel persoonlijker dan ' even wat feiten de zaal in gooien '

Lees b.v Het boek visserlatijn ik geloof dat dat een openbaring is voor elke christen wat betreft evangeliseren

Peace
Mijn naam is haas. Echt, ik zweer het!

Frenzy
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by Frenzy » Sat Dec 22, 2007 12:40 pm

mod: wil je deze thread voor t overziht even naar The Bassment verplaatsen? Thanx!
In brightest day, in blackest night,
No evil shall escape my sight
Let those who worship evil's might,
Beware my power, Green Lantern's light!!!

Michaël
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Michaël » Sat Dec 22, 2007 3:51 pm

En de clip:

http://www.youtube.com/watch?v=4vWq4BG0u-k

Tog vet gedaan: Het nr in 1 nacht geschreven en zelfde dag opgenomen en de clip de dag daarna! :D
Clip was een aanbod van Marten die ook helpt bij One Way Records en ikzelf vind het een dope ding geworden.

Frenzy
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by Frenzy » Sat Dec 22, 2007 9:22 pm

gruwelijk hoor jongens! Heel goed bezig! En Jozef, je zou altijd n muts moeten dragen man, staat je goed! :D
In brightest day, in blackest night,
No evil shall escape my sight
Let those who worship evil's might,
Beware my power, Green Lantern's light!!!

JDA
Diehard Poster
Diehard Poster

Post by JDA » Sat Dec 22, 2007 9:56 pm

haha dankjewel... vooral die kerstmuts zeker;)

JDA
Diehard Poster
Diehard Poster

Post by JDA » Sun Dec 23, 2007 2:44 pm

spbeeld wrote:@ Tiewrap AMEN !

@ JDA het is fijn dat je mensen het evangelie wilt vertellen. En dat god ons dat opdraagt om te doen

Maar als je je zou verdiepen en HOE ze het evangelie brachten, zal je erachter komen dan dat niet een kwesti is van feiten opleggen maar van

* bidden om vrijmoedigheid, want we MOETEN bidden om vrijmoedigheid als we het over god gaan hebben
* Bewogen zijn, niet naar de wereld kijken als velorenzieltjes maar daarachter de mens ook niet zien. Niet alleen geinteresseerd zijn in keuze's maar mensen ook nog verder helpen na die keuze

Lees handelingen eens door.. Kijk eens naar de MANIER waarom ze het evangelie brachten. Kijk naar hoe Jezus bewogen was toen hij mensen hielp.

De vraag is niet of jou manier goed is. De vraag is of het God's manier is van het evangelie brengen.

Sorry voor mijn vermaning maar ik verdiep me in de manier waarop het evangelie gebracht moet worden, en dat is veel persoonlijker dan ' even wat feiten de zaal in gooien '

Lees b.v Het boek visserlatijn ik geloof dat dat een openbaring is voor elke christen wat betreft evangeliseren

Peace
Ik wil terugkomen op Bob zijn eerdere posts...

hoewel de kritiek die geuit werd een beetje pijnlijk over kwam ben ik toch blij met de dingen die Bob heeft aangehaald.. hoewel ik in eerste instantie zoiets had van.. "ok jammer.. ik doe mijn eigen ding" ben ik dankbaar voor je commentaar en kritiek..

als ik kijk naar stap in het licht en ook naar het nieuwe project met strijder dan is het vooral een hoop feitelijke bijbelteksten over bekering en heiliging en het belang daarvan.. maar het is idd heel erg onpersoonlijk en ik kan me voorstellen dat het mensen snel voor het hoofd stoot..

ik weet nog niet zeker wat ik ga doen met een aantal tracks op het nieuwe album, die toch op een erg feitelijke manier zijn geschreven en ik moet idd nog een heleboel leren met betrekking tot liefdevol zijn.. geduld.. zachtmoedigheid.. bewogen met mensen.. niet boos te worden vanwege goddeloosheid maar verdrietig.. of boos op een gezonde manier mag wel.. maar vooral is het belangrijk dat ik leer om vanuit liefde te schrijven en dat ik afleer om te (ver)oordelen.. als dingen niet kloppen denk ik dat het niet verkeerd is om ze aan te spreken en er over te schrijven hoeft ook niet verkeerd te zijn.. maar vooral gaat het er om: met welk hart.. er is een gezonde manier van dingen beoordelen.. beoordeel alle dingen staat er ook ergens geloof ik.. Nederland is vol goddeloosheid en daar kunnen we onze ogen niet voor dicht doen.. maar belangrijk is vooral dat ik (wij) de liefde van Jezus Christus tonen en oprecht vanuit het hart vol van liefde (niet vanuit mezelf maar vanuit God) het evangelie te vertellen is iets waarin ik nog een hoop moet leren..

tot nu toe zijn veel van mijn tracks idd erg onpersoonlijk en vermanend en heel erg wijzend van.. dit is slecht en verkeerd en zus en zo.. en ik denk dat het goed is dat bepaalde dingen een keer gezegd worden.. maar tegelijk worstel ik zelf ook met dingen.. ben ik zelf een zondaar (hoewel bekeerd en vergeven uit genade, gerechtvaardigd door geloof) en moet ik zelf nog verschrikkelijk veel leren.. elke keer weer wordt ik geconfronteerd met mijn eigen fouten en gebreken.. en de manier van schrijven die ik aanhield het afgelopen jaar was vooral een prekerige manier.. zonder dat ik mensen in mn teksten laat zien dat ik echt om ze geef..

ik heb wel gehad dat ik over straat liep en dat ik echt gewoon diep verdrietig werd vanwege de elende in de wereld.. ik heb een hoop gezien van de elende van vluchtelingen en illegalen en andere groepen.. ook de zondige levensstijl van veel mensen maakt me verdrietig.. maar dat zien mensen niet in mn teksten.. in mijn teksten zien ze mogelijk een wijzende en prekende JDA die de wereld wil bekeren.. hoewel ik dat zou willen.. ik kan het niet, alleen God kan een mens veranderen en in de eerste plaats moet ik zelf nog een heleboel veranderen.. een track als fijne feestdagen vind ik overigens niet te prekerig.. dat is hoe ik de dingen zie en die track sta ik volledig achter.. hoewel ik ook hier dingen anders en beter had kunnen verwoorden waarschijnlijk .. maar goed.. ik blik terug op een jaar waarin ik vooral geestelijk gezien veel geleerd heb en daar ben ik God dankbaar voor.. ik hoop dat ik zal blijven leren..

ik dank jullie allemaal voor de kritiek en verbeterpunten en met name Bob voor zijn soms onvriendelijke maar kritische kijk op dingen.. begrijp me goed.. ik sta achter elke track die ik gemaakt heb kwa boodschap (hoewel ik in zie dat niet alles juist verwoord is).. ik moet nog een hoop leren hoe ik Gods liefde moet uitdragen en daar waar ik tekort ben gekomen wil ik ook mijn excuses aanbieden en veranderen..

mijn volgende project wordt in elk geval vooral een persoonlijk ding met mijn verhaal.. mijn leven.. mijn problemen.. mijn levenslessen.. mijn relatie met God enz. een andere JDA.. ouder.. wijzer.. eerlijker en hopelijk ook liefdevoller en vriendelijker...

Gods rijke zegen en gezegende feestdagen

Jozef

Michaël
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Michaël » Sun Dec 23, 2007 3:32 pm

yeahyeah, seeing forward to that one, aigh

tiewrap
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by tiewrap » Sun Dec 23, 2007 4:05 pm

door de vermaning gaat je ster hoger stijgen :D

(just wordplay, duh)

Maik
Serious Bandwidth Consumer

Post by Maik » Sun Dec 23, 2007 6:29 pm

Zonder me te mengen in de 'discussie':
Het idee achter de track is zeker goed, en de track zelf is qua flow en beat ook zeker niet slecht.
Ik ga even niet in op de tekst zelf etc., het idee erachter is, nogmaals, zeker goed!

Fijn ook om te lezen dat je over je trots heen stapt en de kritieken serieus neemt JDA!
Alleen daarom al ben je goed bezig.

Hou het omhoog en uiteraard ook jij fijne feestdagen!

Zegen, Maik
Ik ben wel laatst naar de dokter gegaan met dit probleem, maar dat was helaas zonder resultaat.

Leantine
Normal User
Normal User

Mooi nummer!

Post by Leantine » Sun Dec 23, 2007 8:40 pm

Hai JDA,

Mooi nummer hoor! Zowel de tekst, beat als de clip. Helemaal leuk! En idd ook wel belerend, maar daar hoor je mij niet over klagen, want ik zit zelf bij de PP, dus dan weet je genoeg :-).
Mijn wens voor PP is voor komend jaar dat we ook wat algemener werk maken, wat losser. Ik vind en/en leuk, maar ach, we laten ons verrassen.
He succes met alles en een goede kerst (taart ze! :-)) en een inspiratief 2008 gewenst!

doeg,

Leantine
aka vrouw BusyR 8)

mic-L
Diehard Poster
Diehard Poster

Post by mic-L » Sun Dec 23, 2007 11:49 pm

Jda Tof!

Sorry voor mijn soms lompe boerse manier van vermanen..

Ik bedoel het goed

dit was bob op micl's account

MaddoC

Post by MaddoC » Wed Jan 02, 2008 6:12 pm

Wel grappig om te zien dat deze discussie niet alleen hier gevoerd wordt

Heb al van aardig wat mensen gehoord dat ze je track waarderen JDA, zet ze aan het denken.

JDA
Diehard Poster
Diehard Poster

Post by JDA » Wed Jan 02, 2008 7:27 pm

thnx.. goed om te horen

spbeeld
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by spbeeld » Wed Jan 02, 2008 11:13 pm

Ik vind het ook een dope track hoor!

Vooral de clip is lekker rauw daar hou ik van
Mijn naam is haas. Echt, ik zweer het!