FEEDBACK 4 MAKING BEATS?

Tha spot for the beats creators, producers and musicians to hang out.. Talk 'bout the latest gear, software or just 'bout some old rhythmbox you've found somewhere...

Moderators: D-vide, busyr

Michaël
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

FEEDBACK 4 MAKING BEATS?

Post by Michaël » Sun Jun 24, 2007 11:49 am

Heey mensen,
ik heb een beat van mij die ik zelf nog wel t best vind op mijn soundclick gezet. Kdoe nog niet veel met beats omdat ik nog geen officiele dingen heb gekocht (het geld er nog niet voor) Ik zou graag wat feedback horen op "gedachtegangen beat"
www.soundclick.com/xmask (algemene tips zijn nog beter, die ook echt bij mij aansluiten)
thanks 4 backing me
Explo

deef
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by deef » Mon Jun 25, 2007 9:21 pm

Het is te horen dat je geen muzikale achtergrond hebt, want de beat is bij vlagen vrij vals. Bovendien bestaat de muziek meer uit een bijeengeraapt zooitje noten dan echt een melodie.

Ook is de beat wat aan de trage kant... kan jij hier lekker op rappen?

Ik ben wel benieuwd hoe oud je bent en wat voor muzikale achtergrond je hebt. Ik vrees dat je nog een lange weg te gaan hebt, w.b. beats maken.
Red Flag Movement

D-vide
Modder-eter
Modder-eter

Post by D-vide » Mon Jun 25, 2007 9:49 pm

woord dief
Image

DeLeeuweZoon
Serious Bandwidth Consumer

Post by DeLeeuweZoon » Mon Jun 25, 2007 9:52 pm

deef wrote: Ook is de beat wat aan de trage kant... kan jij hier lekker op rappen?
slow tracks moeten d'r ook zijn dave ;)

'k krijg hier wel een beetje een "I need love" gevoel bij.. :D :D

je geluidskeuze is een beetje arm zegmaar..
de sounds klinken meer als een Midi-ringtone of een SNES video game tune dan een geproduceerde HipHop beat...

dus als ik je nu maar 1 tip zou mogen geven dan zou het zijn:
meer tijd besteden aan het zoeken van de juiste sounds!

maar ik mag gelukkig meer tips geven :D :D
dus...
--> VEEEL produceren.. ECHT! doe veel gekke dingen, experimenteer.. zoek je eigen sound!!

--> Veel luisteren, wat zijn je Favo Producers / Beatcreators..? check hoe die hun tracks opbouwen!
leer jezelf dus ook te luisteren als een producer...

--> Probeer eens met samples te prutsen, ipv alleen maar Midi sounds zoals deze track...

--> Blijf je dingen Posten, en laat jezelf niet uit het veld slaan!!

okee, hopelijk heb je hier wat aan!
Groeten Renger!

Michaël
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Michaël » Tue Jun 26, 2007 5:09 pm

@ Leeuw
Thanks, heb ik iig wel wa aan :wink:
Echt fatsoenlijk werken is ook nog een beetje lastig. Nog geen geld om een programma te kopen omda ik nog andere dingen moet betalen... Kheb alleen de demo van Fl studio 6 en 7 haha.. :P
Voeg me ff toe op msn, had jou al geprobeerd toe te voegen maar is skr wa fout gegaan ofz... Michael_stoop@hotmail.com

Michaël
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Michaël » Tue Jun 26, 2007 5:11 pm

deef

Kheb iig nog nie egt een grote muziekale achtergrond... Zoizo nog nie echt een lange achtergrond, kben 14. Maar kdoe nog niet veel aan beats maken want heb nog niet echt de juiste software. Kzing en rap maar moet nog beginnen met keyboardles in Januari, dus dan zal t wel opkomen...

(verder nog mensen met tips?)

DeLeeuweZoon

Post by DeLeeuweZoon » Tue Jun 26, 2007 6:11 pm

Explo wrote: Voeg me ff toe op msn, had jou al geprobeerd toe te voegen maar is skr wa fout gegaan ofz... Michael_stoop@hotmail.com
ik denk dat het er wel eens mee te maken kan hebben dat ik echt Nooit meer op MSN zit... :)
ik kwam er op-den-duur achter dat MSN-gesprekken vaker nergens over gingen dan dat het iets toevoegde..
en het is niet zo dat als ik achter me PC zit da'k niets beters te doen kan verzinnen dan chatten :D :D

dus ik hou het lekker bij forums.. (gaat ook wat minder snel.. 'k wor al oud ;) )

Michaël
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Michaël » Tue Jun 26, 2007 6:23 pm

ok, jammer. Als je nog tips hebt verder dan voor beats, zeg t me maar. (of iets anders, whatever wat, kweet niet maarja kijk maar wat de Heer je ingeeft :wink: )
Keep in touch

Michaël
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Michaël » Tue Jun 26, 2007 6:24 pm

btw @ deef, is dat valse 1 toon? (aan bijna elk beginsel van de maat, want daar heb ik voor dat ik wist wat akkoorden inhouden een akkoord geprobeert te plaatsen haha, had ik al een tijdje mijn ??? bij)
is dat t?

Michaël
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Michaël » Tue Jun 26, 2007 6:47 pm

mijn eerste beat heb ik dr ook ff opgezet... Komt u maar... :lol:

D-vide
Modder-eter
Modder-eter

Post by D-vide » Tue Jun 26, 2007 7:07 pm

als je dit nou allemaal in 1 post zegt
Image

deef
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by deef » Wed Jun 27, 2007 8:13 am

Explo wrote:deef

Kheb iig nog nie egt een grote muziekale achtergrond... Zoizo nog nie echt een lange achtergrond, kben 14. Maar kdoe nog niet veel aan beats maken want heb nog niet echt de juiste software. Kzing en rap maar moet nog beginnen met keyboardles in Januari, dus dan zal t wel opkomen...

(verder nog mensen met tips?)
Ahhh... je bent pas 14 en krijgt nog keyboardles, ik heb niks gezegd. Alles is nog mogelijk.

Blijf vooral, zoals Leeuw al zei, veel verschillende dingen proberen.
Explo wrote: btw @ deef, is dat valse 1 toon? (aan bijna elk beginsel van de maat, want daar heb ik voor dat ik wist wat akkoorden inhouden een akkoord geprobeert te plaatsen haha, had ik al een tijdje mijn ??? bij)
is dat t?
Het is meer dat je veel verschillende partijen door elkaar laat spelen. Dat werkt alleen als de verschillende melodielijnen elkaar ondersteunen. Nu waren het allerlei verschillende melodiën door die met elkaar in 'conflict' kwamen.
Probeer het eerst simpel te houden, één 'main' melodie is vaak al genoeg om een beat te 'dragen'.

Maar dit zul je allemaal nog wel leren op keyboardles ook. :wink:
Red Flag Movement

Michaël
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Michaël » Wed Jun 27, 2007 9:09 am

Aight, thanks, komt idd wel goed. Maar meer zoiets als bij mijn eerste beat die ik er gister op heb gezet met nog wa extra ondersteunende dingen dan?
Explo

tiewrap
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by tiewrap » Wed Jun 27, 2007 9:54 am

de mensen hier heben wel gelijk enzo... (mja, met zelf klooien kun je een eind komen, ik ben in principe een autodidact webdesigner, grafisch ontwerper, producer, trommelaar :))

ok, ik geef toe, ik trek wel mensen aan hun jasje om me dingetjes te leren enzo :P

deef
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by deef » Wed Jun 27, 2007 2:01 pm

Explo wrote:Aight, thanks, komt idd wel goed. Maar meer zoiets als bij mijn eerste beat die ik er gister op heb gezet met nog wa extra ondersteunende dingen dan?
Explo
Eerste beat vond ik veel beter dan je laatste beat eerlijk gezegd.

Veel simpeler, maar daardoor niet minder goed. De melodielijn was, wat betreft toonladders, nog wel wat onlogisch maar wel goed te onderscheiden.
Iets meer variatie in de melodie is wel gewenst. Ook zou je bijvoorbeeld een bas toe kunnen voegen o.i.d.

Alleen de sound van de snare vond ik vrij waardeloos, daar moet iets meer 'power' in zitten.
Red Flag Movement

Locked