Hoelang doe je over een track?

Tha spot for the beats creators, producers and musicians to hang out.. Talk 'bout the latest gear, software or just 'bout some old rhythmbox you've found somewhere...

Moderators: D-vide, busyr

Locked
Chillphil
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Hoelang doe je over een track?

Post by Chillphil » Sat Jul 27, 2002 6:21 pm

Vraag: Hoe lang doen jullie gemiddeld over een track, tot en met afmixen.
En eventueel rap erbij.
En hoeveel nrs maak je in een week/maand/jaar? Stel je wel eens ultimatums voor jezelf, om een track af te hebben?
Bezuiniging in de zorg maakt het kabinet sociaal gehandicapt

Sen
Modder-eter
Modder-eter

Post by Sen » Sat Jul 27, 2002 9:58 pm

Pfffoe, ik ken iemand die tracks in 1 dag afmaakt. Ik doe er meestal paar weken over, als ik er echt serieus een doel mee heb. Anders blijven ze vaak half afgemaakt liggen. Gister weer vet beatje gemaakt, party-beat. Vandaag nog wat aan toegevoegd en morgen ga ik er weer mee verder, totdat ik genoeg afwisseling en breaks heb. Raps erop schrijven en de muziek arrangeren. Blaat, gaat allemaal aardig wat tijd inzitten, maar ik blijf nu wel ff aan deze werken tot ie af is. Heb ook nog een ander stuk liggen waar ik ff niet zo'n zin meer in heb, heb de tekst al af en de basis van de muziek ook, mja.

Sen
Modder-eter
Modder-eter

Post by Sen » Sat Jul 27, 2002 9:59 pm

En hoeveel nummers in week/maand/jaar? Pfoe, zou niet weten. Ik stel ook nooit deadlines ofzo, behalve dat ik nu toch dit jaar een demo uit wil brengen met stuk of 5 nrs + interludes.

Chillphil
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Re: Hoelang doe je over een track?

Post by Chillphil » Sat Jul 27, 2002 11:35 pm

Chillphil wrote:Vraag: Hoe lang doen jullie gemiddeld over een track, tot en met afmixen.
En eventueel rap erbij.
En hoeveel nrs maak je in een week/maand/jaar? Stel je wel eens ultimatums voor jezelf, om een track af te hebben?

Ikzelf, maak elke maand wel een paar beats. Maar ik vind het ook vet om te experimenteren met nieuwe technieken die ik ontdekt heb. Dus die tracks die dan gemaakt zijn, tijdens het experiment zijn dan geen hoogstandje, maar kan wel technieken daaruit meenemen naar toekomstige ontwerpen.

Maar goed, ik ben nu bijna 1,5 jaar bezig en heb zon 14 tracks met raps, dus dat is gemiddeld net iets minder dan 1 per maand. Alleen laatste paar tracks wil ik echt voor kwaliteit gaan, dus dan ben je toch wel iets langer bezig (althans met de technieken op jou systeem uitzoeken, waardoor het qualitatief klinkt)

Ik stel ook wel ultimatums voor mezelf. Alleen nadeel is wel, dat je er geen studiepunt voor krijgt, dan is de druk dus wat minder groot om ook daadwerkelijk aan die ultimatum te houden.

Ben beniuwd naar je demo Gee
Bezuiniging in de zorg maakt het kabinet sociaal gehandicapt

MeMpHiS
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by MeMpHiS » Sun Jul 28, 2002 12:57 pm

tja het ligt eraan. de ene keer heb ik binnen een dag wat af instrumentaal dan, en de andere keer ben een paar weken bezig totdat het me helemaal zint. Ligt eraan hoe moeilijk je het maakt. maar goed het is gewoon leu kom muziek te maken en ook al is het niet af de voldoening om het te horen is gewoon een addiction.
hiphop through flesh and bone!

busyr
roet
roet

Post by busyr » Mon Jul 29, 2002 5:19 pm

haha, idd... 'k heb eigenlijk nix meer echt afgemaakt de laatste jaren... teveel met andere dingen bezig... dan ook nooit echt zin om 'n oud projectje weer op te pakken en af te maken, begin ik weer opnieuw en maak ik 't weer niet af...

schiet niet echt op he... 'k Heb nu wel m'n hele pc weer goed geinstalleerd met alle software die ik maar nodig kan hebben voor 't bouwen van tracks, dusseuh.. wie weet..

R!

DNT
Serious Bandwidth Consumer

Post by DNT » Mon Jul 29, 2002 6:20 pm

Ik heb pas een paar nummers ofzo, maar bij diegene had ik de text al geschreven en daar een beat bij gemaakt.. Ik doe meestal maar een klein stukje, dus het duurt ook wel een tijdje voordat ik een track afheb..
Dan moeten Spiegeltje & ik ook samen opnemen, en omdat wij het vaak zo druk hebbben, hebben we daar ook niet alle tijd voor..

amen

DNT

Post by DNT » Mon Jul 29, 2002 6:21 pm

O ja Gee, ik wil wel je demo hoor!!

Sen
Modder-eter
Modder-eter

Post by Sen » Mon Jul 29, 2002 10:20 pm

:roll: Ik ook.

DNT