Splitsing topic

Talk about whatever...

Moderators: D-vide, Sen, busyr

Original Atalaya
Diehard Poster
Diehard Poster

Splitsing topic

Post by Original Atalaya » Mon Nov 28, 2011 12:06 am

Om vanuit mij nogmaals ff iets aan te geven:

Hoewel de reactie op de video niet is gezet door mij (denk ik, Michaël behert samen met mij de accounts), sta ik volledig achter de reactie.
Het is belangrijk dat Michaël even aangeeft niet te spreken namens 7Z maar vooral voor zichzelf, en tegelijkertijdschrijf ik bij deze dat ik vanuit 7Z wel achter (de reacties van) Michaël sta. Want, hoe je het ook wendt of keert, of ze het goed/slecht doen of middelmatig, ze doen het wel, en daar kan ik op zeggen: Goed bezig boys!

@ Maddoc: Nee, dat is geen tegenstelling in signalen. Dat is je erbij neerleggen dat niet iedereen begint op niveau 10. Als ik topis van mezelf lees van vroeger dan zie ik ook groei waar ik vooral God dankbaar om ben, en ook mensen van hier. Laat ze goed bezig zijn en check ze over 5 jaar nog eens? Maar waag het eens om die gasten af te remmen door de volgende reactie te zetten: Niet goed bezig boys!

@ Wie-de-patta-past-trekke-hem-aan: Steek je pink uit om de gasten te helpen, en als je dat geprobeerd hebt dan schud mijn hand, maar walk the talk en doe er iets aan!! Persoonlijk heb ik andere zaken die mijn aandacht en tijd vergen en dat moet je gewoon doen, prioriteiten stellen. Ik vind de HHHAnthem belangrijker dan feedback schrijven op een track van een gemiddelde christelijke rapper en ik vind het begeleiden van opnames van een debuutalbum weer belangrijker dan de HHHAnthem. Ik vind bovenal belangrijker dat er broederschap is en samenwerking in die muziekdingen. als het aan mij ligt komt er op korte termijn een ft tussen mij en Redical (Een van die gasten), tussen mij en Ernst, en ik ga niet teveel namen noemen voordat ik erop vastgepind word :P Maar vanuit samenwerking kan er een relatie groeien, die je in een betere positie zet om goede feedback te geven.

Een bakkie chocomel, een 19inch beeldscherm, een toetsenbord en een lang verhaal is daar geen goed platform voor, hopelijk zijn we zover dit te herkennen, laten we nu de pink uitsteken, mischien eerst naar elkaar? (Zoals wat nu van de grond komt met die website) en daarna naar hen die het wereldje van BusyR nog niet tot de huidige Holyhiphopscene (H)erkennen.

God is love,
Ataturk

MaddoC
Serious Bandwidth Consumer

Re: Splitsing topic

Post by MaddoC » Mon Nov 28, 2011 12:24 pm

Ik begrijp je broer. Ik merk alleen (om maar van onszelf uit te gaan) dat veel mensen ons als Damascus liefde geven face-to-face en dat je via via andere geluiden hoort. Daardoor gaan mensen (wij soms ook) vaak denken dat ze er al zijn terwijl insiders eigenlijk helemaal niet zo enthousiast zijn. Soms goed om onze echte mening misschien wat duidelijker naar voren te brengen, op opbouwende wijze natuurlijk. Kijk ik ben zelf helemaal niet enthousiast over de meeste dingen die uitkomen. Support en waardeer die gasten wel natuurlijk (net als jij), herken daarbij ook de neiging om ze face-to-face meer complimenten te geven dan nodig is. Gewoon, om zelf ook gewaardeerd te worden ofzo, sociale beleefdheid. Beetje poppenkast.
Als ik m'n ogen toedoe, ben ik in Honolulu (J. Deelder)

tiewrap
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by tiewrap » Mon Nov 28, 2011 2:36 pm

Je kunt je afvragen of het niet beter is om juist te stimuleren dat zoveel mogelijk mensen wel hiphop maken; hoe meer mensen zich ermee bezig houden, hoe groter de kans dat er kwaliteit komt bovendrijven. Sterker nog: dat iemand in het begin niet zulke goeie dingen maakt, wil nog niet per se zeggen dat er geen potentie is; sommigen leren gewoon langzaam (mij inclusief). Uiteindelijk blijkt dan pas of iemand het echt in zich heeft of niet. Om het even met Leeuw samen te vatten:
LZ wrote:onderaan de ladder staan is geen probleem
maar als je niet wil klimmen jongen gaat het nergens heen
en laten we wel wezen: te beoordelen naar het eerste album van Heilig IJs was hun potentieel ook matig ;-) En kijk es wat ze nu maken :-)

tiewrap
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by tiewrap » Mon Nov 28, 2011 3:08 pm

Overigens bedoel ik niet te zeggen dat ik nu een goede repper ben of zo; 't is wat mij betreft wel goed genoeg om als onderdeel van mijn muziek te gebruiken, dat wel.

DA-BOS
Diehard Poster
Diehard Poster

Post by DA-BOS » Mon Nov 28, 2011 9:45 pm

goed bezig boys ! En dat is niet alleen voor de vorm. Ik reageer nooit zo vaak op discussies enzo maar ik volg ze wel altijd. Anyway ik kan me wel vinden in wat Mattheus zegt : Dat het vaak beter werkt om vanuit de relatie met elkaar feedback te geven dan via via. En wat dit nummer betreft : Dit is niet helemaal mijn ding en veel dingen kunnen ook wel beter maar zei bereiken er denk ik wel een bepaald publiek mee die het kunnen waarderen en dan kan ik me ook voorstellen dat je je niet zoveel van feedback aantrekt die van buitenaf komt !

Ik moet wel zeggen dat alleen al die moves en die kop van michael het waard is om het filmpje te bekijken :D . Dat heeft oopsie dus goed gezien !

Vraag me toch ook nog steeds af wat nu de criteria zijn waarop jullie een track beoordelen ? Persoonlijk vind ik de beat eronder vaak belangrijker dan wat er gezegd wordt : kortom : dus rapper mag nog zo een gruwelijke tekst hebben, als de beat mij niet aanspreekt klik ik het gauw weer weg. De flow moet natuurlijk ook in orde zijn. Dan mag de beat nog zo goed zijn als het niet op de maat is , kan ik er niet naar luisteren. Ik vraag dat omdat ik snel lees dat een track slecht is maar ik wil dan ook wel graag weten op basis van wat vind je dat ? Dan trek je het naar mijn mening wat meer naar het objectieve.

peace out !

ruben aka de sense

DeLeeuweZoon

Post by DeLeeuweZoon » Tue Nov 29, 2011 7:31 am

Yo, ten eerste even: tof dat er weer eens een goeie discussie is hierzo!
DA-BOS wrote: Vraag me toch ook nog steeds af wat nu de criteria zijn...
Voor mij persoonlijk is het gewoon dat het hele plaatje moet kloppen..
Maar ik moet wel zeggen dat dope MC op een wacke beat beter is dan abdersom in mijn oren!
Als je een of andere zwakke dwijl zonder goeie techniek of ritme een vette beat hoort verpesten dan wor ik daar niet vrolijk van!

Wat betreft feedback geven enzo.. Dat doe je ook niet in de comments van een youtube vid of op facebook ofzo, vind ik dan.. Het liefst face 2 face.. En anders via de mail ofzo...
Anders is het gelijk zo openbaar, en dat straalt vaak ook geen eenheid vanuit de "scene" uit..
Een forum vinnik misschien nog de plaats er voor, als men hun track post en om feedback vraagt..

Ik weet dat ik ook niet altijd zo rustig reageerde op rapperts die ik "wack" vond trouwens, maar thank God dat ook ik nog eens een stukke volwassen aan het worden ben haha :D
"Dus loop nooit geblinddoekt over de straaten!" - thanks voor de tip ouwe!

Michaël
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Michaël » Tue Nov 29, 2011 1:25 pm

MaddoC wrote:Soms goed om onze echte mening misschien wat duidelijker naar voren te brengen, op opbouwende wijze natuurlijk. Kijk ik ben zelf helemaal niet enthousiast over de meeste dingen die uitkomen. Support en waardeer die gasten wel natuurlijk (net als jij), herken daarbij ook de neiging om ze face-to-face meer complimenten te geven dan nodig is. Gewoon, om zelf ook gewaardeerd te worden ofzo, sociale beleefdheid. Beetje poppenkast.
@ Maddoc

Ik snap wat je bedoeld. Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet correct is iemand te zeggen dat je een track/album helemaal geweldig vind en achter zijn rug om hele andere verhalen te vertellen. Tegelijkertijd ben ik niet van mening dat je altijd feedback hoeft te geven. Als het bijvoorbeeld om Shining GP of Ernst van de Zaak gaat heb ik niet veel contact met ze. Dan waardeer ik het om te zien dat ze bezig zijn en zal ik ze dat ook zeggen. Een compliment hoeft dan ook helemaal niet te zijn omdat je helemaal ondersteboven bent van iemands resultaten. Dat is geen "poppenkast", maar gewoon een blijk van waardering voor de passie waarmee ze hun muziek maken. Mochten ze vragen om feedback dan ben ik best bereid daar kritisch in te zijn. En geloof me: Dat kan ik best aardig. Op BusyR.com heb ik mijn "kritische kraakvaardigheden" namelijk aardig kunnen bijspijkeren door de jaren :P

Ik kan ook best ongevraagd mijn mening geven, maar ik ben er ondertussen wel achter gekomen dat niemand daarop zit te wachten. Het maakt me alleen maar moe om in elke track die iemand uitbrengt de mindere kanten te willen benadrukken. & ondanks dat die "goed bezig boys" wel van Atalaya komt onderschrijf ik ook deze reactie :P

Kiév
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Kiév » Tue Nov 29, 2011 11:43 pm

@Michael , wil me niet meteen in de discussie mengen. Maar ErnstVDzaak en Shining gp zijn wel even verschillend als je het over kwaliteit hebt he ;-)
less sugar
more butter

Original Atalaya
Diehard Poster
Diehard Poster

Post by Original Atalaya » Tue Dec 06, 2011 5:09 pm

Ik herken wat jullie zeggen, over meer de neiging positieve reacties te geven. En dat is denk ik alleen maar goed.
Onderschrijf het alleen niet als 'poppenkast'. Het moet wel oprecht zijn.

Na de moedermelk is het tijd voor een maaltijd en dat moet van 2 kanten komen:

- Enderzijds reageer je op een positieve wijze en wijs je op de dingen die voor verbetering vatbaar zijn.
- Anderzijds moet de persoon het nemen als voeding wat altijd goed is.

Als de persoon er niet klaar voor is, en liever nog de melk wilt hebben, dan prima, je hebt je deel gedaan, wacht nog maar ff met die biefstuk of die nasi goreng.. Eten moet(ten) je/ze toch.

@ Kiev
Michaël zegt ook niet dat Ernst en de GP van hetzelfde niveau zijn toch?

Oh en inderdaad, die 'Goed bezig boys' komt idd van mij :P Ik zei toch 'denk ik' :P

Ik heb trouwens heel veel zin in 2012, maar heb wel geleerd van mijn fouten in 2011.
Mijn motto in 2011 was: Let's do this!
2012: God! Please do it!

In liefde,
Atalaya

tiewrap
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by tiewrap » Wed Dec 07, 2011 6:34 am

Original Atalaya wrote:2012: God! Please do it!
waar zit de 'like' knop? :D

Sen
Modder-eter
Modder-eter

Post by Sen » Sat Dec 10, 2011 12:34 am

Hoi, ik ben Sen en ik vond dat clipje van die jongens in de Bijlmer leuk! Lekker creatief bezig en ze hadden er lol in zo te zien! 't Geheel klonk ook lekker, leuk om naar te kijken en luisteren. Veel leuker dan het gezeur van ome Bob over kwaliteit enzo, en dat ze zijn hokje vervuilen. Bob, wanneer word je nou eens bevrijd van die hiphopgeest? In Jezus' naam!

spbeeld
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by spbeeld » Mon Dec 12, 2011 8:41 pm

Wanneer wordt jij nou eens bevrijdt van je negatieve geest. Je hebt altijd wel iets te zeiken. Het is niet mijn hokje. Er zijn een aantal mensen (zz, Damascus enz) hard bezig om christelijke hiphop een beetje op niveau te krijgen. Daar gaat het om.
Mijn naam is haas. Echt, ik zweer het!

deef
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by deef » Tue Dec 13, 2011 9:13 am

Sen wil gewoon af en toe even 'trollen' en dan gaat hij posten op BusyR. Niet teveel op letten Bob. ;)
Red Flag Movement

spbeeld
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by spbeeld » Tue Dec 13, 2011 11:07 am

Weet ik.. Ik ken hem al een tijdje ;-)
Mijn naam is haas. Echt, ik zweer het!

Sen
Modder-eter
Modder-eter

Post by Sen » Sun Dec 18, 2011 10:00 pm

Haha, okee, ik geef toe dat ik in het verleden met regelmaat mensen zat te stangen hier, maar ik meende nu wat ik zei. Ik heb het idee dat je (Bob) zozeer gefocust bent op een bepaald idee van kwaliteit dat je kwalitatief prima christelijke hiphop gewoon niet herkent. Ik kan me in ieder geval niet vinden in de kritiek die ik jou heb zien uiten. Nou geeft dat niks, mijn leven wordt er niet minder leuk door, maar ik vind het ergens een beetje jammer voor jezelf! Daarnaast vond ik het fascinerend dat je enerzijds niet als hiphop gezien wil worden, en anderzijds je houding in deze heel erg hiphop is.
'cause every time you grab the mic you set us back a decade' Dat is mijn punt.
Héél erg hiphop.
En daarbij denk ik dat dit soort gasten in de grote boze wereld uitgelachen worden en dat het in die zin heel makkelijk is om te 'scoren' in christelijk nederland. En dat is dan ook wat ze doen.
Hier ben ik het bijvoorbeeld helemaal niet mee eens. Ik denk dat deze gasten in 'de grote boze wereld' helemaal niet uitgelachen worden. Ik heb het idee dat dit soort jongens met genoeg niet-christenen omgaat, ze hun producties graag met hen delen en hier positieve reacties op krijgen. Ik heb daar dus een heel ander beeld bij dan jij.

Hoedanook, ik denk dat er een last van je af zou vallen wanneer je je niet meer druk zou maken om het niveau van de christelijke hiphop in Nederland, en gewoon kon genieten van wat zulke jongens doen. Bij Joortjekletsmajoortje of hoe heet die gozer, heb ik gewoon geglimlacht. Hij deed het trouwens best leuk naar mijn mening, en verder was 't venster weer snel dichtgeklikt.

Maar ik zie meer dan hiphop als ik zo'n persoon zie. Ik zie een persoon, een mens die zich uit. Soms met het idee dat hij stoer is, soms in alle oprechtheid, en soms zie ik iemand die aardig de weg kwijt is... dan ga ik me niet druk maken om het niveau van zijn raps, waarom zou ik dat doen? En waarom zou jij je druk maken om het niveau van holy hiphop in Nederland? Wat betekent dat voor je?

Voel jij je meer gewaardeerd wanneer hiphop op waarde wordt geschat? Voel jij je serieuzer genomen wanneer men hiphop serieuzer neemt? Moet een ander (artiest danwel publiek) het net zo zien, voelen en waarderen als jij, maakt dat jouw wereld beter? Stel dat je dat los zou laten, dat een ander zijn beeld van en mening over hiphop je niet zou raken... Ik denk dat hoe jij met dit hele kwaliteitsissue—wat zoals Frenzy al zei een terugkerend iets is—omgaat, heel veel zegt over jou, en heel weinig over ‘de scene’. Denk daar eens over na.

Post Reply