MC Prophet - Alles Wordt Anders

Talk about whatever...

Moderators: D-vide, Sen, busyr

spbeeld
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Re: MC Prophet - Alles Wordt Anders

Post by spbeeld » Sun Jan 30, 2011 9:34 pm

Al vind ik het textueel niet sterk. Reddie kan je mij uitleggen wat hier nou ' helemaal wouwie' aan is?
Mijn naam is haas. Echt, ik zweer het!

Sen
Modder-eter
Modder-eter

Post by Sen » Sun Jan 30, 2011 10:07 pm

Het is bezield... :)

REDDIE
Normal User
Normal User

Post by REDDIE » Sun Jan 30, 2011 10:51 pm

spbeeld wrote:Al vind ik het textueel niet sterk. Reddie kan je mij uitleggen wat hier nou ' helemaal wouwie' aan is?
Wat ik hier 'helemaal wouwie aan' vind is dat het naturel aan voelt. Niks voelt geforceerd. Deze jongen zet geen stem op. Deze jongen probeert het niet mooier te maken dan het is. Gewoon een beat en wat raps erover heen. Snel met wat jongens uit zijn buurt een dag eruit om een clip te schieten, hij leeft het. Het plaatje klopt voor mij. :D meer niet. :dj:

spbeeld
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by spbeeld » Mon Jan 31, 2011 11:13 am

Aight!

Dja
Diehard Poster
Diehard Poster

Post by Dja » Mon Jan 31, 2011 1:05 pm

Wat ik hier 'helemaal wouwie aan' vind is dat het naturel aan voelt. Niks voelt geforceerd. Deze jongen zet geen stem op. Deze jongen probeert het niet mooier te maken dan het is. Gewoon een beat en wat raps erover heen. Snel met wat jongens uit zijn buurt een dag eruit om een clip te schieten, hij leeft het. Het plaatje klopt voor mij. :D meer niet. :dj:
Ik had echt pre-cies het tegenovergestelde. Gewoon een kopie van andere urban de burban. En dat doet hij wel aardig, maar het is nou niet echt naturel en "eigen".
"Extraordinary claims require extraordinary evidence"

spbeeld
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by spbeeld » Mon Jan 31, 2011 3:30 pm

@ Dja

Woord!

MaddoC
Serious Bandwidth Consumer
Serious Bandwidth Consumer

Post by MaddoC » Tue Feb 01, 2011 8:50 am

Na-geaapt of niet, het is wel een enorm strakke video geworden. Verder is dit de swagg flow die we kennen van Lil Wayne en Kempi: niet heel vernieuwend dus maar hij klinkt wel overtuigend en geloofwaardig. Catchy track, inhoudelijk en technisch gezien totaal niet bijzonder maar dat is van ondergeschikt belang bij dit soort tracks. Zal veel jongeren aanspreken.
Als ik m'n ogen toedoe, ben ik in Honolulu (J. Deelder)

spbeeld
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by spbeeld » Tue Feb 01, 2011 10:07 am

Waarom is dit van ondergeschikt belang? Omdat wij christenen zijn en dus kwaliteit niet belangrijk is?

Frenzy
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by Frenzy » Tue Feb 01, 2011 10:51 am

spbeeld wrote:Waarom is dit van ondergeschikt belang? Omdat wij christenen zijn en dus kwaliteit niet belangrijk is?
ook bij de door Thijs aangehaalde 'seculiere' voorbeelden is dit het geval. Oftewel: inherent aan het soort hiphop, niet aan religie.

Ik vind de inhoud ook niet origineel en zelfs warrig (w.b. opbouw of het ontbreken hiervan), en de rijmschema's zijn natuurlijk niet bijzonder. Maar ik ben wel jaloers op zijn algehele delivery (stem, intonatie, houding), in hoe hij het brengt. Ik denk dat REDDIE dat bedoelt 'met "hij leeft het". Bovendien vind ik dde clip zelf erg tof, kunnen we met z'n allen een puntje aan zuigen w.b. professionaliteit.
In brightest day, in blackest night,
No evil shall escape my sight
Let those who worship evil's might,
Beware my power, Green Lantern's light!!!

tiewrap
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by tiewrap » Tue Feb 01, 2011 10:57 am

is het voor jou een absolute must om origineel te zijn als artiest, Bob? Ikzelf houd ervan om iets te maken wat ik gewoon leuk vind, en meestal vinden mensen het dan toch wel origineel, maar ik luister ook naar muziek die niet per se super origineel is, maar desondanks authentiek. Sommige mensen zijn zelf ook gewoon niet zo wereldschokkend, en het zou dus raar zijn als hun muziek dat opeens wel zou zijn, snap je? Mij zal het verder een worst wezen: als het echt goede muziek is en het komt uit het hart, dan boeit het mij niet dat iedereen denkt dat het een bewuste ripoff is van die of die..

Brannew
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Brannew » Tue Feb 01, 2011 12:14 pm

Frenzy wrote:
spbeeld wrote:Waarom is dit van ondergeschikt belang? Omdat wij christenen zijn en dus kwaliteit niet belangrijk is?
ook bij de door Thijs aangehaalde 'seculiere' voorbeelden is dit het geval. Oftewel: inherent aan het soort hiphop, niet aan religie.

Ik vind de inhoud ook niet origineel en zelfs warrig (w.b. opbouw of het ontbreken hiervan), en de rijmschema's zijn natuurlijk niet bijzonder. Maar ik ben wel jaloers op zijn algehele delivery (stem, intonatie, houding), in hoe hij het brengt. Ik denk dat REDDIE dat bedoelt 'met "hij leeft het". Bovendien vind ik dde clip zelf erg tof, kunnen we met z'n allen een puntje aan zuigen w.b. professionaliteit.
Woord omhoog, amen enz. :D

Original Atalaya
Diehard Poster
Diehard Poster

Post by Original Atalaya » Thu Feb 03, 2011 2:44 pm

Mwa, ik vind de clip heel dope gedaan maar zonde hoor, want ik vind de flow maar heel matig. De tekst is veel te simpel, heel erg amateuristisch, hij kan veel beter dan dit.

Alles wordt anders, alles wordt shining (Ik denk: ok, wat is de koppeling met vers 1? -Die kan nog komen namelijk)
Iedereen, verandert, zelfs in de bajes (Ik denk: Zelfs in de bajes? Waar komt die onderwerp vandaan? Hij had het over racisme in de kerk, op school en op de straten)
Maar ik heb het licht (Dan denk ik zeker, wat wil je nou eigenlijk zeggen? Is verandering slecht? Iedereen die niet 'het licht' heeft verandert? Kan niet want later zegt hij zelfs U maakt alles anders)
Dit refrein en de hele tekst eigenlijk geeft mij het gevoel dat hij zijn track niet echt goed uitgedacht heeft

Verder stoort het me heel erg dat hij steeds vaker gooit met niggas dit niggas dat. In Amerika worden zulke dingen gefilterd uit ZELFS seculiere nummers omdat ze geen aanstoot willen geven aan mensen die dat woord niet kunnen verdragen. Ik vind dit eerlijk gezegd niet kunnen.

Deze clip doet me denken aan zoveel jongens die tot bekering komen, christen worden maar nog te straat blijven, herkenbaar want ik heb dit ook gehad. Ik zeg niet dat MC Prophet dat heeft hoor, ik heb een goede band met hem die ik graag zo hou. Maar ikzelf verkies 10x 'Je leeft je leven' dan dit nummer.

spbeeld
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by spbeeld » Sat Feb 05, 2011 11:50 am

Aight,

@ tiewrap, Ja voor mij is het een absolute must dat een artiest vernieuwend is. Anders vindt ik het niet vernieuwend ;)

tiewrap
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by tiewrap » Sat Feb 05, 2011 6:52 pm

mag het niet gewoon mooie muziek zijn dan ofzo?

D-vide
Modder-eter
Modder-eter

Post by D-vide » Sat Feb 05, 2011 8:14 pm

Nee tie, Alles moet nieuw. Covers zijn uit den boze.
Image

Post Reply