Welke clip check je nu?

Talk about whatever...

Moderators: D-vide, Sen, busyr

tiewrap
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Re: Welke clip check je nu?

Post by tiewrap » Thu Nov 24, 2011 6:02 pm

ik denk meteen
puh puh poets je taal...
word ja. en haha, michael rulez.

MaddoC
Serious Bandwidth Consumer

Post by MaddoC » Sun Nov 27, 2011 10:05 am

Original Atalaya wrote: Maar eerlijk, eerlijk? Dit niveau is een beetje tekenend voor de gemiddelde christelijke rapper in Nederland. Ik begin een beetje te wennen aan dit feit. Bovendien lijkt een groot doelgroep dit niveau te dragen.. Daar kan je verdrietig om worden, maar er is niks aan te doen.
Deze reactie hier en 'goed bezig boys' onder de video?
Als ik m'n ogen toedoe, ben ik in Honolulu (J. Deelder)

spbeeld
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by spbeeld » Sun Nov 27, 2011 3:54 pm

Scherp ;-)
Mijn naam is haas. Echt, ik zweer het!

Michaël
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Michaël » Sun Nov 27, 2011 4:03 pm

Ach, we kunnen kansloos blijven doen over welke muzikant dan ook, maar laat iedereen toch gewoon zijn ding doen... Als die jongens het toch leuk vinden liedjes te maken...??? Als je daarvan wakker gaat liggen en dan ga je zéker nog dromen over MC Martin, Angelyrical en MC Biggah.

spbeeld
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by spbeeld » Sun Nov 27, 2011 4:13 pm

Niet mee eens

Michael er zijn een aantal artiesten bezig om 'christelijke/positieve' hiphop op een redelijk niveau te krijgen. Ik hoop dat ZZ daar ook actief mee bezig is. Dan is het jammer (zo vind ik persoonlijk) dat je zegt 'Laat die gasten gewoon muziek maken'. Kijk zij scharen zich in de categorie christelijke hiphop. Daar zit o.a ik ook in. Ik wil niet geassocieerd worden met deze gasten (qua muziek) want ik vind het gewoon niet goed. WIJ komen echt geen stap verder door te zeggen 'ach ze doen het voor de heer en dat maakt alles goed'. Dit is niet goed, punt. We schieten er geen reet mee op om dit te blijven pamperen. En soms denk ik zelfs dat juist dit soort nummers er voor zorgen dat we geen steek verder komen.

Sorry als ik nu als een oud verbitterd mannetje overkom...

Frenzy
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by Frenzy » Sun Nov 27, 2011 4:21 pm

Kan een mod deze discussie even splitsten?

@Michael: het gaat toch helemaal niet over ergens wakker over liggen? En van wie vind je dat hij 'kansloos' doet?

Het is een eeuwenoude Busy-discussie over het niveau van HHH in NL. Volgens mij zijn we het er allemaal ook wel over eens dat er verschillende stijlen (nodig) zijn, en is dat het punt niet. Ik vraag me alleen soms af in hoeverre iets een kwestie van smaak danwel kwaliteitsverschil is.
In brightest day, in blackest night,
No evil shall escape my sight
Let those who worship evil's might,
Beware my power, Green Lantern's light!!!

Michaël
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Michaël » Sun Nov 27, 2011 4:29 pm

@ Bob: Mmm, mijns inziens heeft het niet veel zin deze discussie te voeren. "In de wereld" lopen ook een heleboel "rappertjes" rond die er niet echt iets van bakken. Sterker nog: Het merendeel is er hobbymatig mee bezig. Je hoort mij dan ook niet zeggen: "Ze doen het voor de Heer en dat maakt alles goed". Zelf ben ik van mening dat je Hem het beste deel geeft. Dat betekent niet dat iedereen op het Flevo Festival hoeft op te treden.

Iedereen heeft een bepaald aantal talenten toebedeeld gekregen. De één heeft er vijf en de ander misschien maar één. Is dat een reden om op die ander neer te kijken?

Als je zo graag wilt dat deze jongens verder komen dan zou ik zeggen: Help ze verder. Maar als je liever wilt dat ze stoppen zodat jij verder komt in de muziekindustrie dan kan je misschien beter eens bij ze langsrijden met een machinegeweer in je auto.
Last edited by Michaël on Sun Nov 27, 2011 4:33 pm, edited 2 times in total.

Michaël
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Michaël » Sun Nov 27, 2011 4:31 pm

@ Frenz: Met "kansloos" bedoel ik vooral dat het niet veel zin heeft zulke discussies te voeren op een forum als dit, vooral ook omdat de desbetreffende artiesten hier helemaal niet komen.

spbeeld
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by spbeeld » Sun Nov 27, 2011 4:56 pm

Ik voel me niet geroepen om dit soort gasten te coachen wat daarvoor is mijn muziek te blank. Ik denk dat ze meer ingang zullen vinden bij jou, of iemand anders van ZZ... En daarbij denk ik dat dit soort gasten in de grote boze wereld uitgelachen worden en dat het in die zin heel makkelijk is om te 'scoren' in christelijk nederland. En dat is dan ook wat ze doen.

Laat ze dan een keer zo'n video op een seculiere hiphop site uploaden.. Ik denk niet dat de reacties erg lovend zullen zijn. Ik kan er gewoon niet bij dat ze zich daar, blijkbaar, bij neerleggen? Je wilt toch het beste product neerzetten? Dat is een van de redens dat ik solo ook niet meer christelijk optreed. Omdat er überhaupt geen lat is. Je kan 10 keer Jezus zeggen en iedereen vind het prachtig.

Het punt is niet dat ze dit niet mogen doen. Ik vind het alleen een beetje jammer als mensen dan roepen 'Hey ken jij Joortjerapper? Die is christen en echt vet goed! Waarom doe ik/wij dan nog ons best als het blijkbaar geen reet uit wat voor metaforen je in je tekst gebruikt? Dan vind ik inderdaad, dat dit soort 'rappers' het voor de rest een beetje verzieken. Kijk dat mensen niet de sterren van de hemel rappen (en ik zeg niet dat ik dat doe) daar kan ik mee leven. Maar dat ze ook niet willen leren, of het ze eigenlijk geen reet kan schelen wat ze maken (want ze scoren toch wel door onder de christelijke vlag te varen). Dat irriteert me suf.

(ik krijg een - uur van de waarheid - flashback) Wat een gruwelijke track is dat toch!

spbeeld
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by spbeeld » Sun Nov 27, 2011 4:57 pm

http://www.mediafire.com/?yjgnzgjzkqz

Download dat albums eens. Misschien begrijp je me dan beter.. Vooral de track 'Stay Calm'.

'cause every time you grab the mic you set as back a decade' Dat is mijn punt.

MaddoC

Post by MaddoC » Sun Nov 27, 2011 5:34 pm

Laat deze discussie aan me voorbij gaan, zie alleen dat jullie onder de noemer Z7 wat tegengestelde signalen afgeven.
Als ik m'n ogen toedoe, ben ik in Honolulu (J. Deelder)

Michaël
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Michaël » Sun Nov 27, 2011 7:34 pm

MaddoC wrote:Laat deze discussie aan me voorbij gaan, zie alleen dat jullie onder de noemer Z7 wat tegengestelde signalen afgeven.
Ik snap wat je bedoeld. Ik spreek alleen niet zozeer namens Zeven Zegels in deze.

Waar ik me eerder bij aansloot in het verhaal van Matheus is dat hij aangeeft dat we geprobeerd hebben deze jongens verder te helpen. Je hoort mij niet zeggen dat ze maar beter zouden kunnen stoppen met rappen als ze doorgaan op de manier waarop ze het nu doen. Waarom zou je daar een bedreiging in moeten zien? Ik heb me daar lang genoeg druk over gemaakt, daar heb ik geen zin meer in, het maakt je alleen maar verbitterd.
spbeeld wrote:En daarbij denk ik dat dit soort gasten in de grote boze wereld uitgelachen worden en dat het in die zin heel makkelijk is om te 'scoren' in christelijk nederland. En dat is dan ook wat ze doen.
Wellicht, maar zoals ik eerder zei: Je hebt genoeg "Holland-in-da-Hood-rappers" in de seculiere scene. Dus als iemand nou minder kwalitatieve muziek maakt omdat hij of zij het leuk vind om te doen, who bothers?
spbeeld wrote:Ik vind het alleen een beetje jammer als mensen dan roepen 'Hey ken jij Joortjerapper? Die is christen en echt vet goed!
Volgens mij heb ik hier met optredens vanuit Zeven Zegels nog nooit mee te maken gehad, maar hey, wat niet is kan nog komen toch? :wink:

Frenzy
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Post by Frenzy » Fri Dec 02, 2011 12:27 pm

BOT:

theBreax - Welcome To The Show: http://www.youtube.com/watch?v=VXuM1y2M ... ture=g-all
In brightest day, in blackest night,
No evil shall escape my sight
Let those who worship evil's might,
Beware my power, Green Lantern's light!!!

Kiév
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Kiév » Fri Dec 09, 2011 9:59 pm

Playdough-Hotdoggin

http://www.youtube.com/watch?v=tUHRI-YUJAg

Dikke clip en track oldschool still does it

Lets go back in time toen hij daar op flevo was
less sugar
more butter

Sen
Modder-eter
Modder-eter

Godzijdaaaaaank, ik ben teruuuuug!

Post by Sen » Sun Dec 11, 2011 1:39 pm

http://www.youtube.com/watch?v=kNPcxp2sMQQ

Gino Pietermaai (alterego van Fresku) neemt hiphop op de hak in deze wel heel erg op het echte ding lijkende clip. Standaardtitel (Terug), standaardtekst (drugs, seks, geld), alleen dan met een eh... sarcastische ondertoon?

‘Ik heb de poppetjes aan het dansen, met poppetjes bedoel ik jullie dochtertjes en niet die in de poppenkast.’

‘Meer geld, meer drugs, meer bimbo's
en seksliedjes voor je kinderen’

‘Chickies leren door te drukken op die play-knop
Trillen hun billen op Gino, papa's roepen "Nee, stop!"
Zeg je vader "Chill nigga, Gino komt me opvoeden.
Hij leert me: wijven mogen pijpen maar niet tongzoenen."’

Post Reply