Met een warm hart

Talk about whatever...

Moderators: D-vide, Sen, busyr

Post Reply
D-vide
Modder-eter
Modder-eter

Met een warm hart

Post by D-vide » Sun Feb 17, 2013 1:05 am

Lieve oude vrienden,

Met een warm hart kijk ik zo nu en dan nog eens naar het linkje in mijn Chrome-browser. Zo nu en dan klik ik er stiekem op om even te kijken hoe het hier is. Heel soms ga ik zelfs een aantal pagina's terug om herinneringen op te halen van oude belevingen op het forum. Er waren tijden dat we jong en onbevangen op zolderkamers tracks aan het maken waren en die hier dropten om te kijken of het leuk was of niet. Nu zijn we oud, getrouwd, timide en commercieel. Soms hoop ik dat er stiekem een jonge generatie komt kijken die we kunnen helpen. Soms hoop ik dat er weer wat nieuwe "Tussendoortjes" als tracks gepost worden om de leukigheid van het forum erin te houden.

Er is veel gebeurd! Ik zou het briljant vinden om weer een plaats te creëren waar muziek bedreven wordt. Ik weet vrijwel niks meer van christelijke hiphopreleases die hier vaak besproken werden en ik weet ook niet meer waar iedereen uithangt. Naar mijn idee ligt de Nederlandse hiphop-scene sowieso een beetje op haar gat. Ik ga gewoon een topic maken en kijken waar we uitkomen!

In dit topic is het misschien leuk om te vertellen waar je mee bezig bent en wat je allemaal bezig houdt;

Op dit moment hoef ik nog maar een paar maandjes mijn eigen klas te runnen en ik heb een diploma. Een klasje hebben is een vermoeiende, maar zeer leuke verantwoordelijkheid. Ik doe oudergesprekken, het groepsplan, handelingsplannen en kinderen plagen terwijl ze rustig aan het werk zijn. Voor de klas staan is een beetje hetzelfde als op het podium staan of een presentatie geven; De ogen zijn op jou gericht, en hoe meer mimiek je gebruikt, hoe meer enthousiasme je krijgt. Ook is de beleving groter aanwezig bij de toeschouwer omdat ik geniet van wat ik doe. Dit doe ik drie dagen per week (ma,di,wo). De dagen hiernaast ben ik lekker de hele dag het raam aan het uitstaren.

Als ik zou mezelf zou vergelijken met 2005 en nu is er echt belachelijk veel veranderd. Ik wist niks van muziek maar deed rapdingetjes op HiphopInJeSmoel. Ik kwam hier met een van mijn eerste tracks en kreeg leuke feedback. Maarja, beats krijgen is lastig, dus begon ik zelf te produceren. Dat is inmiddels uit de hand gelopen en ben nu de GOEROE VAN DE MUZIEK. Ik zit bij de leukste band van Nederland (maar tegelijk ook de meest dooie band van Nederland) en maak wat beats hier en daar. Ik maak nu ook mijn eigen liedjes en heb laatst een nummer ingestuurd naar opwekking. Ik krijg er in december feedback op, schijnt. Tevens is het nog maar vijf jaar voordat het 2018 is. De Symfomaan komt dan uit en de eerste track van de RFM-EP zal gemixt zijn. Ik ben muziek zo gigantisch gaan waarderen en heb het gevoel dat ik zowel kan maken wat ik wil, als dat ik nog lang niet klaar ben met leren. Ik ben nog wel echt serieus bezig met de Symfomaan, maar in de tijd van de opleiding heb ik werkelijk maar één track per jaar kunnen maken. Zit nu toch wel op de tien nummers. RILEKST!

Ik zie Maik en Deef vrij vaak, alhoewel in deze drukke periode ieeeetsje minder. Zo nu en dan ga ik bij Renger en Maya-Sari langs om muziek te maken. Op de bruiloft van Bob en bij onze glorieuze nieuwjaarstracks heb ik nog bekenden voorbij zien komen, en zien gaan vanuit waterige ogen. Kunnen we binnenkort niet eens een meet doen? We kunnen gewoon ongenuanceerd thee drinken of elkaar wat laten horen. Iemand in voor zoiets?

En waar zijn jullie sowieso mee bezig?
Image

tiewrap
BusyR.com Forum Spammer
BusyR.com Forum Spammer

Re: Met een warm hart

Post by tiewrap » Sun Feb 17, 2013 12:13 pm

'2008, de symfomaan, 't is een belofte'?

2005.. way back toch wel. Wat je zegt: kan me nog herinneren dat je me ooit gevraagd hebt om beats voor je te maken, David, haha. En ook nog dat je me later dingen over toonladders hebt geleerd enzo. HELD! Op die manier heb ik ook liedjes in andere toonsoorten dan C kunnen maken, haha! Want mn muziek wordt steeds melodieuzer. Als het goed is komt IK [HARTJE] NL deze zomer uit, maar inmiddels heb ik al een 'boerman beats' ep'tje gedropt (en stiekem al wat singles van IK [HARTJE] NL uitgebracht). En stiekem heb ik al een loungy album liggen dat eigenlijk grotendeels al af is.
Volgende week met Renger nadenken over een clip met Roald, ons aller Martee en ook-ons-aller Michaël :-)

de hiphopscene dood? Wellicht, maar de busyr-leden beleven hoogtijdagen dacht ik zo!

thee? groene limonade was het toch?

Sen
Modder-eter
Modder-eter

Post by Sen » Sun Feb 17, 2013 11:06 pm

Tjonge, is dit topic van vandaag? Toevallig was ik wat oude muziek van William Higgins aan het luisteren en geraakte in een nostalgische bui. Terugdenkend aan die goeie ouwe hiphoptijd, en natuurlijk BusyR.com. De inspiratie ben ik reeds lang kwijt, maar zo nu en dan begint het weer even te jeuken, voelt het alsof er nog beloftes liggen te wachten om ingelost te worden. Verstofde jongensdromen, van een man-in-wording die ik niet teleur wil stellen. Het leven is onvoorspelbaar geweest, en ik had meer te leren dan ik wist of wilde. Wie weet wat het leven in de toekomst zal brengen? Mij geleid des Heeren hand...
Er waren tijden dat we jong en onbevangen op zolderkamers tracks aan het maken waren en die hier dropten om te kijken of het leuk was of niet. Nu zijn we oud, getrouwd, timide en commercieel.
Mooi gesproken D-vide.

MaddoC
Serious Bandwidth Consumer

Post by MaddoC » Mon Feb 18, 2013 12:40 pm

Onze goede vrind Nilis heeft toch wel de grootste stappen gemaakt:)

http://www.nu.nl/muziek/3229379/nielson ... odium.html
Als ik m'n ogen toedoe, ben ik in Honolulu (J. Deelder)

Kiév
BusyR.com Forum Junkie
BusyR.com Forum Junkie

Post by Kiév » Tue Feb 19, 2013 10:06 pm

Ja, zo beginnen er heel veel mensen als rapper en eindigen als zanger/rocker/danser/acteur/schrijver/dj/comidian verzin het. En dat allemaal met hiphop als basis, wie had dat gedacht.

Ga btw volgende week mn eerste rap workshop geven, maar niet alleen samen met ... Jahmal

https://www.youtube.com/watch?v=pnkWxiYbaSA

is een grote jongen in wording
less sugar
more butter

K-sean

Post by K-sean » Fri Mar 15, 2013 9:58 am

Ja ik had dus ook zo'n nostalgische bui. Love u guys.
Ik meet me een imago aan als een maatpak
en ik stop alle stoute rappers in m'n laadbak.
Altijd achterop! Ik wil met je spelen...
http://www.myspace.com/verzetalles

K-sean

Post by K-sean » Fri Oct 28, 2016 7:33 pm

Hehe, en alweer
Ik meet me een imago aan als een maatpak
en ik stop alle stoute rappers in m'n laadbak.
Altijd achterop! Ik wil met je spelen...
http://www.myspace.com/verzetalles

Post Reply